-
Przykład : Skoda RAPID 1,2 TSI z LPG
Przegląd po 15 tys kosztuje ok 700 PLN, po 30 tys - 1400 PLN , pod 45 tys znowu ok 700 PLN , po 60 tys - 1400 PLN , czyli po 60 tys zapłacimy za same przeglądy w ASO 4200 tys samochód Z LPG , w przypadku samochodu z bez instalacji pierwszy przegląd jest po 30 tys - koszt ok 700 PLN drugi po 60 tys koszt 1400 PLN , suma 2100 PLN do 4200 PLN , Sumując koszty Rapida z LPG licząc tylko do momentu przejechania 60 tys km ,
2500 PLN - koszt instalacji
2100 PLN - różnica na przeglądach w ASO
380 PLN - różnica kosztów związanych badaniami technicznymi
Suma kosztów : - 4980 PLN ,
Zakładając że robimy średnio 17 tys rocznie . Obecne ceny benzyny - 4,5 PLN, Gazu 2,00 PLN . Zakładam średnie spalanie / 100 km skody z LPG 8 L gazu + 1 L benzyny = około 20 PLN , koszt gazu + benzyny wydany na przejechanie 60 tys km - 12000 PLN , średnie spalanie samochodu / 100 km bez LPG ok 7 L . koszt przejechania 100 km = około 32 PLN, koszt samej benzyny potrzebnej do przejechania 60 tys km - 19200 PLN .
. Wniosek : po przejechaniu 60 tys km skoda z LPG zaoszczędzi 2220 PLN , wynik przemawia za LPG . oczywiście zakładając, że nie będzie po drodze jakiś dodatkowych usterek szczególnie w okresie pogwarancyjnym , ceny paliwa będą się kształtować na podobnym poziomie. Ale 2200 PLN / 60 tys km daje oszczędność tylko 3,66 PLN na 100 km a to już dupy nie urywa. -
-
-
mam 3 miesięczną octavię 1.4 tsi 150 km auto po przełączeniu na gaz szarpie i nie da się jechać. byłem w serwisie i robili regulację.... auto po regulacji przejedzie ma 200 km i problem wraca. instalacja kosztowała 6000 pln. zbliża mi się pierwszy przegląd 15 tys z czego ok 800 km przejechałem na lpg. GDZIE TU OSZCZĘDNOŚĆ? KIEDY MI SIĘ TO MA ZWRÓCIĆ ? DLA CZEGO MAM PŁACIĆ ZA DROGI SERWIS DODATKI DO PALIWA I NIEUŻYWANE FILTRY OD GAZU ????? trafiła mi się porażka z tym Lpg ale autko super poza tą lampką EPC co świeci albo mryga :)
-
-
A jak jest z przywilejami kierowców-gazowców? Czy tak , jak w innych krajach mają zniżki w OC, podatkach, cenach aut? Czy mogą wjeżdżać np. do parku narodowego, do centrów miast, do zielonych stref, itp? Np, w Norwegii ceny aut hybrydowych i elektryczny spadły po regulacjach podatkowych tak, że niektóre są tańsze niż w Polsce,
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
liczbynieklamia
Oceniono 13 razy 7
Do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny powinno zakładać się wyłącznie instalacje z bezpośrednim wtryskiem gazu. Wszystko inne to proteza, jak popularne kiedyś montowanie instalacji mieszalnikowych do silników z wtryskiem - tak jak wtedy montowało się klapki przeciwwybuchowe, tak dziś robi się dotryski benzyny (które czynią opłacalność instalacji bardzo wątpliwą). Jeśli miałbym "gazować" TSI, to zdecydowanie wolałbym instalację VI generacji Prinsa niż dilerskie Landi Renzo IV generacji.