Volvo XC40 | Nadjeżdża szwedzki hit

XC40 z pewnością będzie przełomowym modelem dla szwedzkiego producenta. Trzeci członek rodziny crossoverów będzie sprawdzianem, czy plan ekspansji Volvo się powiedzie. Założenia są bardzo ambitne

Volvo zamierza mocno pobudzić sprzedaż swoich samochodów, dzięki nadchodzącym premierom. Już niebawem poznamy nowe wcielenie modelu XC60, a zaraz po nim zadebiutuje model XC40. Szefowie szwedzkiej marki oczekują, że sprzedaż najmniejszego modelu osiągnie pułap 100 tys. egzemplarzy rocznie. I to jeszcze w 2018 roku – gdy model zadebiutuje. Jest to część planu realizowanego z myślą o 2020 roku.

W 2015 roku Volvo dostarczyło 503 127 egzemplarzy samochodów na całym świecie, z czego 267 tys. to modele z serii XC oraz Cross Country. Innymi słowy, SUV-y i crossovery stanowią ponad połowę sprzedaży tej marki. Są to segmenty, które przez następne lata mają cały czas się powiększać.

Volvo Concept 40.2Volvo Concept 40.2 fot. Volvo

Aktualnym bestsellerem Volvo jest starzejące się XC60, które w obecnej formie funkcjonuje już ponad osiem lat. Zastrzykiem pobudzającym sprzedaż Volvo w pierwszych sześciu miesiącach tego roku jest flagowy okręt – XC90, którego sprzedano ponad 50 tys. egzemplarzy. Do końca roku spokojnie osiągnie zakładany pułap 100 tys. egzemplarzy.

Stąd tak duże oczekiwania wobec modelu XC40. Na razie poznaliśmy go tylko w wersji koncepcyjnej. Samochód powstanie na tej samej płycie podłogowej CMA, co inne nadchodzące modele z serii 40. Planowany jest również hatchback oraz kombi. Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku, na którejś z ważniejszych imprez (Genewa lub Frankfurt) poznamy wersję produkcyjną.

Czy twoim zdaniem XC40 stanie się nowym bestsellerem Volvo?
Więcej o:
Copyright © Agora SA