Wideo | Seat Ateca | 25 000 km morderczych testów

40 prototypów, 50 inżynierów i 25 tysięcy km w bardzo trudnych warunkach. Tak właśnie testowany był pierwszy SUV Seata, model Ateca

Prototypowe Seaty Ateki przeszły prawdziwą szkołę życia na południu Hiszpanii, w ponad czterdziestostopniowym upale. Sprawdzano nie tylko możliwości terenowe, ale też wytrzymałość na skrajne warunki oraz działanie przeróżnych systemów. Jak przebiegały mordercze testy możecie zobaczyć na poniższym wideo:

Seat wkroczył do segmentu SUV-ów i crossoverów mocno spóźniony, ale Hiszpanie mają już plan jak nadrobić zaległości. Ateca to bliźniak Volkswagena Tiguana, a na rynku celuje przede wszystkim w Nissana Qashqaia. Już niedługo Seat wprowadzi do sprzedaży mniejszego crossovera, który wymiarami będzie zbliżony do Juke'a. Ostatnio poznaliśmy nazwę nowego modelu - Arona. Następny w kolejce jest duży SUV, który będzie spokrewniony ze Skodą Kodiaq i przedłużonym Tiguanem.

Więcej o:
Komentarze (5)
Ten SUV pokonał 25000 km w morderczych warunkach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: BB

    Oceniono 4 razy 2

    Żartujesz z tą sprzedażą tylko w Hiszpanii? W Polsce jeździ mnóstwo seatów. Rzecz jasna znacznie mniej niż VW czy skód, ale spójrz jak niewielka do tej pory była gama modelowa seata. Dopiero teraz zaczyna się coś ruszać. Dla mnie seat, tak jak i skoda to tańszy VW. Czasem w jakimś aspekcie nieco gorszy (zazwyczaj wykonanie wnętrza), ale to ciągle bardzo solidne samochody z ceną znacznie odbiegającą od VW na którym są zbudowane. Dla mnie seaty mają też znacznie lepszą stylistykę od VW - ateca jest znacznie ładniejsza od tiguana, a leon jest ładniejszy od golfa. Jedynie polo jest ładniejszy od ibizy, ale ibiza generalnie wg mnie jest średnio udana wizualnie.
    Skoro mogę mieć de facto ten sam samochód za cenę 15-20% niższą, to dlaczego miałbym nie wybrać seata? Ateca to będzie hit sprzedażowy seata - głowę daję. Sam bym taką chętnie przygarnął, bo naprawdę mi się podoba. Wg mnie właśnie teraz seat będzie przechodził istne odrodzenie. Do sprzedaży weszła ateca, za niedługo nowy model ibizy, a po nim nowy leon. Jeśli pokusiliby się o jakiekolwiek nowe auto w segmencie D (exeo to był odgrzewany kotlet w postaci starego audi a4) - chętnie bym mu się bliżej przyglądnął. Spójrz jak rewelacyjnie sprzedaje się skoda superb. Największe auto w swojej klasie za zdecydowanie najmniejsze pieniądze. I akurat w tym przypadku nie może być mowy o wykonaniu/wyposażeniu gorszym niż passat... Sam mam nowego VW, ale kolejne auto to zapewne będzie skoda. Po prostu nie widzę praktycznej różnicy (poza detalami nie mającymi na co dzień znaczenia) pomiędzy passatem a superbem czy golfem a octavią. A jeśli już jest jakaś istotna różnica - to na korzyść skody (zazwyczaj są to znacznie większe auta za znacznie mniejsze pieniądze).

  • Gość: Gwarant VIP

    Oceniono 3 razy 1

    Mysle ze to troche niedoceniona marka. Seat przejal po Skodzie role taniego VW. w zeszlym roku kupilem Ibize czyli tansza wersje Polo. Oczywiscie wykonczenie w srodku jest tanie ale zawieszenie jest twardsze i lepiej sie prowadzi. Dodatkowo model jest obecny na rynku wiele lat
    co oznacza ze wady z poczatku produkcji powinny byc juz usuniete. Dodatkowo jest to wersja z silnikiem 1.4 85KM co tez nie jest bez znaczenia. No i na koniec duuuza promocja co przewazylo decyzje o zakupie. Jako miejskie wozidlo sprawdza sie doskonale. W tym roku natomiast zostal zakupiony Leon czyli budzetowa wersja Golfa. Dobra promocja i roznica w cenie oraz calkiem przyzwoity poziom wyposazenia po zakupie pakietu za 1 zlotowke przemawialy na jego korzysc. Oczywiscie materialy we wnetrzu nie sa w topie klasy ale w tym wypadku chodzilo o jak najlepszy stosunek wartosci do ceny. Podejrzewam ze za rok lub dwa beda niezle promocje na Atece i jak ktos chce jezdzic budzetowym crossoverem to bedzie to opcja warta rozpatrzenia. Poz tym moja rada przy zakupie nowego auta to nie zwracac uwagi na ceny katalogowe bo zawsze mozna dostac jakis rabat. Poza tym w klasie B lub C(kompakty) popularnych marek nie ma tak naprawde znaczenia ktora wybierzemy bo z pewnoscia o zadnym prestizu nie ma tu mowy bo sa to tylko wozidla. Czyli wygrywa ten kto sprzeda taniej. Aha i nie ma co wierzyc w bajki o awaryjnosci samochodow z Francji. Jeden z modeli Citroena 5 lat bezawaryjnej jazdy , oczywiscie kupiony w niezlej promocji, diesel - sprzedany w 2 dni po ukazaniu sie ogloszenia za wiecej niz 50% ceny ktora za niego zaplacilem.

  • Gość: Karol

    0

    Zamówiliśmy z żoną Atece miesiąc temu. Braliśmy pod uwagę też BMW X1, które było bardziej ciche i miękkie ale w środku zwłaszcza na tyłu sporo ciasniejsze. Seat z bardzo bogatym wyposażeniem wyszedł 150 tys zł a BMW by wyszło w takiej opcji jakies 225 tysiecy. Zawsze nas ciągnęło do Seata bo lubimy grupę VAG. Seat daje pełną gwarancję 4 letnia. Czas oczekiwania na benzynę to 4 miesiące. Jak ktoś teraz zamawia to czas oczekiwania minimum pół roku na benzynę. Ten samochód to będzie ogromny hit w Europie bo się bardzo klientom podoba. Tiguan jest fajny ale większy i Nam sie nie podobał. Szukałem cichej benzyny w automacie (mam 33 lata i przez ostatnie 15 lat jeździłem wyłącznie dieslami ale juz mi sie znudziły). Szukałem dobrego automatu i wybór miałem bardzo mały. Pozdrawiam.

  • 4slash

    0

    Ma trochę inne doświadczenia. Ponad dwa lata temu kupiłem Golfa 7 Variant ze względu na lepsza cenę w stosunku do Leona i Octavii. Octavia wyszła w sumie 3000 zł drożej niż Golf w podobnej specyfikacji (o wyzszej cenie Octavii przeważyły droższe o 3000 ksenony i leasing o 1%). Dealer seata dawał symboliczny rabat lub oferował auta, które miał na stanie, a te nie spełniały moich wymagań. Te trzy auta w wersji kombi są jak najbardziej porównywalne w przeciwieństwie np. do Golfa HB i Leona HB do Octavii LB, która ma prawie dwa razy większy bagażnik od pozostałych.

  • Gość: asdassad

    Oceniono 4 razy 0

    niesamowite jak VW stara sie ratować Seata. Najpierw wszystkie testy wygrywa Leon, a teraz Ateca, że niby mordercze testy. A po co? Przecież już Tiguana nowego testowali, a to różni się jedynie znaczkiem?

    Prawda jest taka, że z roku na rok wirtualna marka jaką jest seat traci na znaczeniu. Jedynie w Hiszpanii się sprzedaje

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX