Salon Paryż 2016 | Toyota Prius Plug-in | Tylko litr na 100 km

Japoński producent przywiózł do Paryża kolejną wersję nowego Priusa. Tym razem jest to model zasilany jednostką hybrydową typu plug-in, umożliwiającą doładowanie akumulatora z domowego gniazdka. Według zapewnień Toyoty spala jedynie litr benzyny na 100 km

Nowa Toyota Prius Plug-In znana na niektórych rynkach jako Prime jest dłuższa, szersza i niższa niż poprzednik. Samochód ma 4,645 mm długości, 1,760 mm szerokości oraz 1,470mm wysokości. Zmiana rozmiarów to wynik wydłużenia zwisu przedniego, gdzie pojawiły się nowe lampy składające się z czterech modułów LED, nadające wyjątkowy wygląd. Oszczędniejsza wersja Priusa posiada również dodatkowe przetłoczenia poprawiające aerodynamikę. Każda dodatkowa krzywizna wpływa na współczynnik aerodynamiki, który w przypadku tego samochodu wynosi 0,25.

Jednym z celów Toyoty do roku 2050 jest zmniejszenie emisji CO2 o 90 procent. Dlatego nowy Prius Plug-In robi już poważny krok w tym kierunku. Producent zainstalował w nim system Dual Motor EV, dach wykorzystujący promienie słoneczne do ładowania oraz klimatyzację wykorzystującą pompę ciepła z wtryskiem gazu.

Japończycy zainstalowali w tym modelu nowe akumulatory o pojemności 8,8 kW/h ważące 120 kg. Podwoiły one zasięg samochodu na silniku elektrycznym oraz zwiększyły jego moc o 83 procent. Dzięki wspomnianemu wyżej systemowi Dual Motor Drive do pracy są wykorzystywane oba silniki elektryczne oraz generator służący do zwiększenia maksymalnej mocy do 92 KM. Do dyspozycji mamy jeszcze silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra pracujący w cyklu Atkinsona. Producent podaje, że jednostka przy naładowanych do pełna akumulatorach zużywa zaledwie 1l/100 km. Średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 22 g/km.

Więcej o:
Komentarze (13)
Salon Paryż 2016 | Toyota Prius Plug-in | Tylko litr na 100 km
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Adix

    Oceniono 6 razy 4

    Fajne rozwiązanie. Widać, że Toyota nie osiadła na laurach i dalej pracuje nad zminimalizowaniem spalania.Prius Plug-In to bardzo interesująca propozycja. Ciekawe, że jeszcze kilka lat temu nikt nie dowierzał, że hybrydy mogą stać się powszechne a dziś już niemal każdy koncern inwestuje w te technologie. Żeby jeszcze cena była niższa...

  • zraluk7

    Oceniono 5 razy 3

    Auto genialne tylko problem ten co zawsze. Jeżeli zwykły Prius jest po 120-140 tys. PLN to ten będzie po minimum 180. Sprzedadzą kilka sztuk w Polsce.

  • Gość: arek

    Oceniono 7 razy 3

    panele słoneczne jeszcze bardziej obniżają spalanie w tym priusie. litr na setkę to już naprawdę jazda na kropelce.

  • Gość: Karrol

    0

    Wiadomo, że wygląd to rzecz gustu, ale dla mnie ta Toyota jest niesamowita, taka aerodynamiczna. Wygląda futurystycznie.

  • Gość: oo

    0

    Ładujemy baterię do pełna ,jedziemy na prądzie 80-90 km i końcówkę
    na benzynie .Średnie spalanie wychodzi 1-1,5 l/100 a 0,0 przy dystansie 50km

  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 0

    1 l/100km? to jaki jest zasieg na zbiorniku paliwa? ;)
    pewnie przy tak malym spalaniu zbiornik paliwa miesci jakies5-6l?
    jakos nie wierze w takie wyniki...

  • Gość: Zenek

    Oceniono 14 razy -6

    Pozdrawiam wszystkich normalnych facetów w mercedesach z plakietką 500, żłopiących prawdziwą śmierdzącą benzynę, gdzie dźwięk V8 potrafi zastąpić audio system, których stać na piękne kobiety i prawdziwe samochody, które palą po 20l na 100km i którzy woleliby dać pokroić się, niż jeździć kapturem, pryjusem, kacktusem czy innym plastikowym pseudo wynalazkiem chińsko szweckim... :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX