Audi RS3 Limousine | Najmocniejszy "pięciocylindrowiec" na rynku

Podczas salonu w Paryżu zadebiutowało nowe Audi RS3 w wersji sedan. Samochód jest gotów nawiązać konkurencję z odświeżonym Mercedesem CLA45 AMG. Pod maską skrywa wzmocnioną jednostkę TFSI o pojemności 2,5 litra

Wygląda na to, że Audi RS3 Sportback nie spełniało oczekiwań najbardziej wymagających klientów pod względem mocy. Jednostka o pojemności 2,5 litra oferuje w tej wersji 367 KM oraz 465 Nm, ale producent bardzo szybko postanowił wprowadzić kilka modyfikacji przy okazji premiery nowej wersji nadwoziowej. Konstrukcję silnika odchudzono o 25 kg, zainstalowano podwójny system wtrysku oraz system Valvelift. Te zmiany zaowocowały podniesieniem mocy do 400 KM, a moment obrotowy poprawił się o 15 Nm. Niby niewiele, ale dzięki tym osiągom Audi dysponuje najmocniejszym silnikiem pięciocylindrowym na rynku.

Mocarny sedan z Ingolstadt przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna tej wersji to 250 km/h, które w  razie potrzeby można podwyższyć do 280 km/h. Fabrycznie montowany system quattro przekazuje napęd na cztery koła poprzez siedmiobiegową skrzynię S-Tronic. Auto zostało naszpikowane elektroniką, która wspomaga właściwości jezdne.

Na liście wyposażenia standardowego znajduje się system MMI z 7-calowym ekranem klasycznymi, analogowymi zegarami. Na desce rozdzielczej znajdziemy jeszcze wskaźnik ładowania, temperatury oleju oraz stoper. Fani nowoczesnych rozwiązań mogą wybrać nowoczesną, cyfrową deskę rozdzielczą Audi Virtual Cockpit za dopłatą.

Nie znamy jeszcze ceny Audi RS3 Sedan ani ceny tej wersji. Koncern z Ingolstadt powinien ujawnić te dane w ciągu kilku następnych tygodni.

Więcej o:
Komentarze (11)
Nowe Audi miażdży konkurencję. Reszta nie ma szans
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 7 razy 5

    Mały sedan to domena Chińczyków i działkowiczów. No nic, powalczy o udział w rynku ze skodą Fabią i Dacią Logan.

  • Gość: as

    Oceniono 5 razy 5

    W Polsce akcyza zabije ten samochod, bo AMG ma 2l pojemności a to juz na starcie daje 15% przewagi w cenie.

  • Gość: d

    Oceniono 10 razy 2

    Nie jestem fanem niemieckiej motoryzacji, ale muszę przyznać, że to Audi prezentuje się bardzo dobrze.

  • Gość: Zenek

    Oceniono 7 razy -1

    Eeee że co? Moze to jest jakis konkurent do tego tam polastara czy jakos tam, ale do AMG? Zarty....

  • Gość: przegość

    Oceniono 9 razy -3

    VW ma jednak dobrych marketingowców... wzięli Jettę 2,5MPI wer. USA,( ta sama płyta podłogowa i ten sam silnik) wymienili MPI na FSI dołożyli turbinę i napęd na cztery buty (bo to typowe Quattro nie jest) a cenę podnieśli 3x.

  • Gość: 1

    Oceniono 7 razy -5

    Ni pies ni wydra, nie ekonomia czyli 4 cylindry i do 2L albo V6 lub R6 kultura pracy i osiągi. Chyba poza Subaru, to nikt już 5 cylindrów na ta chwilę nie oferuje, ale może się mylę. Wymierający gatunek silnika.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX