Salon Paryż 2016 | Land Rover Discovery | Nowa era

To jedna z najbardziej wyczekiwanych paryskich premier. Brytyjczycy nareszcie zaprezentowali nowe Discovery

Koncern Jaguar Land Rover nareszcie pokazał piątą generację Discovery. Zauważalnie zmienił się wygląd, bo nowe Disco zaprojektowano w myśl nowego języka stylistycznego Land Rovera. Agresywne linie i charakterystyczny grill upodobniają Discovery do droższych Range Roverów. Do wyboru będzie aż 17 kolorów lakieru i 12 wzorów felg. Poprawiona sylwetka poskutkowała obniżeniem współczynnika oporu powietrza - mimo pudełkowatego kształtu to tylko 0,35 Cd.

W Discovery wykorzystano zupełnie nową platformę, a przy produkcji nadwozia postawiono na aluminium. Wszystko, aby jak najbardziej SUV-a odchudzić. Discovery udało się zrzucić 450 zbędnych kilogramów.

Według zapewnień twórców, w nowym wnętrzu wygodnie będzie mogło podróżować nawet 7 dorosłych osób. Dzięki technologii Seat Fold fotelami drugiego i trzeciego rzędu będzie można sterować (przesuwać i składać) za pomocą ekranu dotykowego systemu multimedialnego albo specjalnej aplikacji na smartfona. Złożenie na płasko trzeciego rzędu nie zajmie więcej niż 12 sekund. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście obowiązkowych Apple CarPlay oraz Androi Auto, mocnego zestawu audio, nawigacji satelitarnej ani armii systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.

Najważniejsze zmiany, jakie przyniosła nowa generacja Brytyjczycy podsumowali w zgrabnej infografice:

Land Rover DiscoveryLand Rover Discovery fot. JLR | Infografika z najważniejszymi informacjami

Nowe Discovery debiutuje z trzema jednostkami napędowymi do wyboru. To 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 254 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszy silnik to benzynowa V-szóstka (również o pojemności 3 litrów), która dostarcza 340 KM. Z nią pod maską Land Rover Discovery rozpędzi się do pierwszej setki w niecałe 7 sekund. W Europie rolę bazowego silnika będzie pełnił diesel 2.0 Ignenium (Sd4) o mocy 240 KM. Spalanie z jednostką Sd4 ma wynosić około 6,5 litra na 100 km.

JLR nie zapomniał o korzeniach Disco. SUV w dalszym ciągu ma się wyróżniać możliwościami terenowymi. Kąt wejścia to 34 stopni, kąt zejścia 30 stopni, a głębokość brodzenia nawet 900 mm. Podczas jazdy po bezdrożach kierowcę wesprą elektroniczne systemy. To m.in. specjalny tryb jazdy oraz system ATPC (All-Terrain Progress Control).

Land Rover Discovery wejdzie do sprzedaży na początku 2017 roku. Na razie poznaliśmy ceny na Wyspach Brytyjskich - na nowe Disco trzeba przygotować co najmniej 43 495 funtów. W złotówkach to około 216 tysięcy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.