Jeep Compass | Mały brat Grand Cherokee

Jeep nie zdejmuje nogi z gazu. Po premierze i wielkim sukcesie modelu Renegade, teraz nadszedł czas na kolejnego Jeepa. Nowa generacja Jeepa Compass upodobniła się bardzo do dużego Grand Cherokee

Compass będzie zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Jeepa Renegade. Auto będzie pozycjonowane pomiędzy dwoma modelami producenta - właśnie Renegade i większym Cherokee. Jeep nie podał jeszcze oficjalnych wymiarów nowej generacji, ale te pojawiły się w brazylijskich mediach (Compass przeznaczony na rynek południowoamerykański będzie produkowany w nowych zakładach koncernu w Brazylii). Mowa o 4,42 m długości, 1,82 m szerokości, 1,65 m wysokości i 2,64 m rozstawu osi. 

Jednostki napędowe również pozostają tajemnicą. Możemy się jednak spodziewać na premierę dwulitrowych, czterocylindrowych silników turbo i większej jednostki 2.4 Tigershark. Skrzynia biegów to automat o 9 przełożeniach. Oferta silnikowa będzie się sukcesywnie rozrastać i w znacznej mierze zależeć od rynku, gdzie Compass będzie sprzedawany. FCA mówi - na razie bez wdawania się w szczegóły - o "17 różnych wariantach".

Nie wiemy jeszcze do jakich krajów nowy Compass zajedzie. Całkiem prawdopodobne, że zobaczymy go również w Polsce. Koncern FCA zapowiada bowiem, że będzie to "prawdziwie globalny, kompaktowy SUV" - Compass ma być sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie.

Oficjalna prezentacja Jeepa Compass przewidziana jest na listopad i Salon Samochodowy w Los Angeles. Tam dowiemy się o SUV-ie znacznie więcej. W pierwszej kolejności auto trafi do sprzedaży w Stanach i Kanadzie (w pierwszym kwartale 2017 r.), a potem ruszy na podbój reszty kontynentów.

Jeep Compass jest sprzedawany w Europie (np. w Niemczech). Czy nowa generacja powinna trafić również do Polski?
Więcej o:
Copyright © Agora SA