Wideo | Rodzina Porsche E-Performance | Elektryczny kop

Jak przystało na sportową markę, Porsche wykorzystuje silniki elektryczne do poprawy osiągów swoich modeli. Wystarczy tu wspomnieć supersamochód 918 Spyder czy koncept Mission E. A kiedy elektryczność dopadnie 911? Prawdopodobnie hybrydę zobaczymy już w 2019 roku

Elektryczne Porsche | Co już wiemy?

Zwiastunem pierwszego w pełni elektrycznego Porsche był spektakularny koncept Mission E. Na pokładzie Mission E pracują dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, podobne do stosowanych w modelu 919 Hybrid, zwycięzcy tegorocznego maratonu Le Mans. Dwie jednostki elektryczne generują moc ponad 600 KM, co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 3,5 sekundy.

Imponujący jest też zasięg konceptu. Na jednym ładowaniu Mission E pokona około 500 km. To żaden przełom, ale Porsche opracowało specjalną ładowarkę z technologią 800 V. Dzięki niej Porsche po 15 minutach ładowania będzie mogło przejechać 400 km.

To właśnie Mission E będzie bazą do stworzenia produkcyjnego elektrycznego Porsche. Oficjele marki ze Stuttgartu zapowiadają, że chcą oddać elektryka w ręce kierowców do 2020 roku. Niemcy nie poprzestają na zapowiedziach. Na projekt już zarezerwowano 700 milionów euro. Pieniądze mają pójść nie tylko na rozwój samego samochodu, ale też na wytwarzanie własnych silników elektrycznych, nową linię produkcyjną i zatrudnienie 1000 pracowników. Prace w Porsche ruszyły pełną parą!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.