Salon Paryż 2016 | Honda Civic X | Nareszcie dla Europy

Honda kazała europejskim kierowcom bardzo długo czekać na nowego Civica. Jednak dziesiąta odsłona kompaktu nareszcie dojechała na Stary Kontynent. Tuż przed oficjalną paryską Japończycy podzielili się z nami zdjęciami i pierwszymi danymi technicznymi

W nową, dziesiątą już generację europejska Honda Civic wjeżdża dłuższa o 130 mm, szersza o 30 mm i o 20 mm niższa. Dzięki zastosowaniu nowej platformie podłogowej większe rozmiary nie wpłynęły negatywnie na wagę kompaktu. Wręcz przeciwnie - Civic schudł o 16 kg. Oprócz oszczędności w masie nowa platforma jest też bardziej wytrzymała i o 52% odporniejsza na skręcanie. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm. Większe rozmiary mają wpłynąć przede wszystkim na większy komfort podróżowania, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie "wygodnie mogą się rozsiąść nawet wysokie osoby".  Bagażnik pomieści 478 litrów - dokładnie tyle co w aktualnej generacji.

Wnętrze i systemy bezpieczeństwa

Najważniejsze miejsce na desce rozdzielczej zarezerwowano dla 7-calowego ekranu dotykowego, który będzie sercem udoskonalonego systemu multimedialnego. Honda Civic zaoferuje oczywiście łączność z telefonami w technologii Apple CarPlay oraz Androi Auto. Na liście opcji znajdzie się satelitarna nawigacja Garmin z licencją na 5-letnie aktualizacje map. Do wyboru trzy zestawy audio. Podstawowy (160 W) będzie się składał z 4 głośników, półkę wyżej dostaniemy 8 głośników (180 W), na szczycie znajdzie się system z 11 głośnikami.

Honda zapewnia, że do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały lepszej jakości, a ich spasowanie będzie stało na jeszcze wyższym poziomie.

Honda Civic XHonda Civic X fot. Honda

Z nowoczesnych systemów bezpieczeństwa Japończycy wymienili m.in.: adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o kolizji, system awaryjnego hamowania w ekstremalnych sytuacjach, asystenta pasa ruchu oraz system monitorujący martwe pole.

Silniki i skrzynie

Pod maską nowego Civica będą mogły pracować trzy jednostki napędowe. Dwa nowe silniki benzynowe to trzycylindrowy 1.0 VTEC Turbo o mocy 127 KM i 200 Nm momentu oraz większy, czterocylindrowy 1.5 VTEC (182 KM i 260 Nm). Diesel jest jeden. To turbodoładowany, 1,6-litrowy i-DTEC o mocy 120 KM.

Silniki benzynowe będą parowane z 6-biegowym manualem i - za dopłatą - bezstopniową skrzynią CVT. Dla turbodiesla będzie dostępna skrzynia ręczna oraz automat o 9 przełożeniach.

Honda Civic XHonda Civic X fot. Honda

Przedstawiciele Hondy twierdzą, że producent nie planuje wprowadzenia wersji hybrydowej. Jednak jak dowiedział się serwis Autocar nowa platforma jest przystosowana do takiego rozwiązania. Możemy się więc spodziewać, że jeżeli kierowcy będą się o hybrydowego Civica dopytywać i okaże się on opłacalny, to w przyszłości przyjazny środowisku kompakt się pojawi. Wykluczona jest za to wersja 100% elektryczna.

Kiedy premiera?

Honda wprowadzi Civica X do europejskich (również polskich) salonów w marcu przyszłego roku. Na pierwszy ogień pójdą wersje z silnikami benzynowymi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Diesle wejdą do sprzedaży pod koniec 2017 r..

Więcej o:
Komentarze (67)
Salon Paryż 2016 | Honda Civic X | Nareszcie dla Europy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tohk

    Oceniono 40 razy 20

    hahaha :) Japończycy mają specyficzny gust...
    Ale ja o czym innym - Podobno to PIS nakręca spiralę strachu a tymczasem ten serwis każdą wzmiankę o jakimkolwiek nowym samochodzie zaczyna od "Niemcy się boją..". Zaczyna mi być żal tych Niemców. od lat na prochach p/lękowych...

  • Gość: cox

    Oceniono 14 razy 14

    A złom w postaci golfa oprócz wioski jeszcze ktoś kupuje?

  • Gość: Janusz

    Oceniono 14 razy 12

    Moje marzenie. Mam ósemkę (UFO), dla mnie to najpiękniejsze autko wśród dostępnych dla mojej kieszeni.

  • Gość: matodo

    Oceniono 24 razy 12

    nic z tego nie rozumiem...w Kanadzie Honda Civic jest najlepiej sprzedajacym sie samochodem przez 18 !!!!! lat, w USA jest to 4 najlepiej sprzedajacy sie samochod.A w Polsce ?

  • Gość: ooo

    Oceniono 12 razy 8

    W stosunku do poprzedniej generacji wnętrze na plus- ale np. panel klimy są tylko 4 przyciski,do regulacji głośności tylko dotykowe suwaki na ekranie i kierownicy, nadal brak
    pokręteł przy środkowych nawiewach. Z zewnątrz wygląda jakby miał ze 300KM (zderzaki z kratami z tyłu)a dostajemy silnik 1,0 ,trochę jak grubasek który się wytatuował zamiast potrenować.Ciekawe czy wprowadzą sedana który już od jakiegoś czasu jest w sprzedaży w Stanach i wg mnie wygląda lepiej.

  • dudecs

    Oceniono 13 razy 7

    W Stanach i w Kanadzie (wiem, bo dziele swoj czas pomiedzy oba kraje), Civic bije Golf'a na glowe jezeli chodzi o popularnosc. Trudno sie dziwic - kto by sie zachwycal Golf'em ktory wyglada podobnie do samochodu z lat 90'tych. Ja ostatnio bylem na zakupach samochodu dla nastoletniej corki - ogladalem Golf'a i czulem sie jak 20 lat temu w sensie stylistyki. Wybralem nowego Civic'a sedan - EX-L z Honda Sensing (1.5 turbo 174KM), bo jezdzi i wyglada lepiej niz konkurencja w klasie compact (tylko Mazda 3 jest porownywalna).

  • sselrats

    Oceniono 9 razy 5

    Volkswagen w ogole ma sie czego bac. Teraz proces wytaczaja wlasciciele pakietow akji VW. Robi sie goraco.

  • Gość: hoojek

    Oceniono 11 razy 1

    Przedobrzyli...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX