Volvo V90 Cross Country | Kombi z genami SUV-a

Pierwsze uterenowione kombi pojawiło się w ofercie Volvo 20 lat temu. Tę tradycje będzie teraz kontynuowało nowe Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 to kolejny, czwarty już model z serii 90. Do SUV-a XC90, limuzyny S90 i kombi V90 dołączy teraz uterenowiona wersja tego ostatniego. Auto na rynku zmierzy się z Audi A6 Allroad i zbliżającym się wielkimi krokami Mercedesem klasy E All Terrain.

Szwedzi zapowiadają, że ich "terenowe" kombi nie ograniczy się tylko do modnego wyglądu. V90 Cross Country dorastało bowiem podczas morderczych testów w najtrudniejszych warunkach. Od mroźnej Szwecji i minus 40 stopni Celsjusza po wysuszoną i upalną pustynię w Arizonie.

Pod maską będą pracowały silniki z rodziny Drive-E, dobrze znane z pozostałych modeli serii 90. Do wyboru dwa Diesle: D4 190 KM i D5 235 KM oraz dwie jednostki benzynowe: T5 254 KM i T6 320 KM. Jak przystało na porządne uterenowione auto, Volvo V90 Cross Country w standardzie wyposażony jest w napęd 4x4. Wersje silnikowe D5, T5 oraz T6 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

"Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika" – powiedział Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego.

Oprócz napędu 4x4 o dobre właściwości terenowe będzie dbał duży prześwit wynoszący 21 cm (w zwykłym V90 to 15,3 cm) oraz nowe opony, o innym profilu niż w V90, wszystko aby kombi lepiej radziło sobie z jazdą po nawierzchni gorszej jakości. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Przy pokonywaniu stromych zjazdów przyda się funkcja  Hill Descent Control.

Polski cennik Volvo V90 Cross Contry poznamy już w najbliższym czasie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA