Volvo V90 Cross Country | Kombi z genami SUV-a

Pierwsze uterenowione kombi pojawiło się w ofercie Volvo 20 lat temu. Tę tradycje będzie teraz kontynuowało nowe Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 to kolejny, czwarty już model z serii 90. Do SUV-a XC90, limuzyny S90 i kombi V90 dołączy teraz uterenowiona wersja tego ostatniego. Auto na rynku zmierzy się z Audi A6 Allroad i zbliżającym się wielkimi krokami Mercedesem klasy E All Terrain.

Szwedzi zapowiadają, że ich "terenowe" kombi nie ograniczy się tylko do modnego wyglądu. V90 Cross Country dorastało bowiem podczas morderczych testów w najtrudniejszych warunkach. Od mroźnej Szwecji i minus 40 stopni Celsjusza po wysuszoną i upalną pustynię w Arizonie.

Pod maską będą pracowały silniki z rodziny Drive-E, dobrze znane z pozostałych modeli serii 90. Do wyboru dwa Diesle: D4 190 KM i D5 235 KM oraz dwie jednostki benzynowe: T5 254 KM i T6 320 KM. Jak przystało na porządne uterenowione auto, Volvo V90 Cross Country w standardzie wyposażony jest w napęd 4x4. Wersje silnikowe D5, T5 oraz T6 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

"Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika" – powiedział Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego.

Oprócz napędu 4x4 o dobre właściwości terenowe będzie dbał duży prześwit wynoszący 21 cm (w zwykłym V90 to 15,3 cm) oraz nowe opony, o innym profilu niż w V90, wszystko aby kombi lepiej radziło sobie z jazdą po nawierzchni gorszej jakości. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Przy pokonywaniu stromych zjazdów przyda się funkcja  Hill Descent Control.

Polski cennik Volvo V90 Cross Contry poznamy już w najbliższym czasie.

Więcej o:
Komentarze (57)
Volvo V90 Cross Country | Kombi z genami SUV-a
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: marcinglivice

    Oceniono 26 razy -12

    W którym miejscu to jest takie piękne? Trochę nienaturalnie naciągnięte, długie kombi. Poprawne i tyle.

  • Gość: Honza

    Oceniono 23 razy -11

    Lubię Volvo, ale w życiu nie powiedziałbym, że ten samochód jest piękny, nieproporcjonalnie długi, rozciągnięty sztucznie, z koszmarnie długimi zwisami (niczym Superb), ni chu-ja, tylko dla fanów

  • Grzegorz Nowak

    Oceniono 16 razy -6

    jest ok. W tym roku w lipcu miałem wziąć w leasing XC90 w niezabogatej wersji, ale teoretycznie miała wszystko co chciałem. Wybór był jasny albo xc90 albo q5 z naciskiem na q5 ze względu na gabaryty. W międzyczasie pojawił się na rynku znienawidzony przez wszystkich "samochód dla ludu" w całkowicie zmienionej wersji. Mowa oczywiście o VW Tiguan. No to tak - 2h w salonie, jazda próbna i podpisane kwity. Auto kosztowało 187 tyś zł. więc tanio nie było. Co dostałem? Wspaniały samochód, który jest nie tylko wygodny ale przede wszystkim całkowicie wspomaga kierowcę. Zaraz tłum się odezwie, że prawdziwy kierowca nie potrzebuje wynalazkow, ze to, ze tamto. Ze wspomnianych "wspomagaczy" urzekły mnie 3 rzeczy.

    1. Automatyczny tryb jazdy, który dostępny jest w wersji dla automatów - sam rusza, sam hamuje (idealny w korku)
    2. Asystent pasa, który nie tylko ostrzega przed zmianą pasa w sposób niekontrolowany, ale wręcz wyrywa kierownicę aby powrócić na swój odcinek jezdni
    3. Asystent jazdy przez kałuże - chodzi tu przede wszystkim o to, że wjeżdżając np w nocy w kałuże, której nie widzę samochód w ogóle nie ściąga na bok - jedzie prosto jak gdyby nigdy nic.

    Reszta układów to standart - automatyczne parkowanie, wyjazd z parkingu etc. Szkoda pisać, bo to można przeczytac na stronie producenta. O trybach wspomnianych powyżej już nie. Dlaczego? Dobre pytanie.

    Auto wyposażone zostało w silnik 2.0 tdi w werjsi 240 KM, dwysprzęgłowe DSG.
    Zapłaciłem mniej niż za Volvo - ok samochód jest mniejszy, ale godny uwagi.

    Jazdy testowe jakie odbyłem:
    1. Audi Q5
    2. Volvo XC90
    3. VW Tiguan

    To mój pierwszy samochód z "zachodu". Zawsze jeździłem markami japońskimi i jednym BMW. Może stąd mój entuzjazm i zachwyt...?

  • agnrodis

    Oceniono 14 razy -6

    Volvo swoja reputacje zbudowalo jako najbezpieczniejszy samochod swiata. Dzisiaj tak samo bezpiecznych samochodow jest bardzo wiele, a dodatkowo sa one duzo bardziej niezawodne niz Volvo, chociazby Lexus, Subaru i wiele innych Japonczykow i Koreanczykow.

  • wessling

    Oceniono 20 razy -6

    "Szwedzi zapowiadają, że ich "terenowe" kombi..." ? Jasne. Kiedy pojawiła się telewizyjna reklama "Volvo" ze Zlatanem Ibrahimowiczem w Szwecji pisano : "Serb, w chińskim samochodzie, reklamuje szwedzką jakość - koniec świata jaki znamy" :)

  • Gość: Sebastian

    Oceniono 5 razy -3

    Wygląda naprawdę przepięknie, super na wycieczki dla ludzi, którzy lubią spędzać czas z dala od dróg utwardzonych, sam nawet chorowałem na XC70. Jest jedno ale, Volvo nie są już takie trwałe jak kiedyś. Prawdę mówiąc to jest to samochód na 4/5 lat czyli akurat na czas trwania leasingu. Te 300 tysi za dobrze doposażone V90 CC to jest stracone 5 tysięcy złotych miesięcznie. Osobiście wolałbym Passata Alltracka za połowę tej ceny, który w tej wersji nie odbiega wiele standardem od Volvo. Widziałem 5 letnie Volvo i 5 letnie Volkswageny i Volvo naprawdę szybciej się zużywają. Piszę to jako człowiek dla którego różnica w racie 2 tysiące złotych to jest bardzo dużo i zwyczajnie wolę te pieniądze wydać w inny sposób. Jeżeli stać byłoby mnie na to, żeby płacić wysoki "abonament" za auto to byłbym już w salonie i zamawiał :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX