Salon Paryż 2016 | Mercedes AMG GT Roadster | 547 KM bez dachu

Rodzina AMG GT robi się coraz większa. Mercedes niedawno zaprezentował ekstremalną wersję GT R. Za to w Paryżu zobaczymy potężnego roadstera

Mercedes AMG GT Roadster zadebiutuje w Paryżu w dwóch wersjach. W obydwu na pokładzie będzie pracowała dobrze znana, podwójnie doładowana V-ósemka o pojemności 4 litrów. W bazowej odmianie silnik zaoferuje kierowcy 469 KM mocy - to o 13 KM więcej niż w coupe. Znacznie ciekawszy będzie jednak GT C Roadster. Tutaj wyciśnięto z V8 Biturbo aż 547 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jedyna dostępna skrzynia to 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat. Roadster waży 1595 kg, GT C jest wyraźnie cięższy - 1660 kg.

Osiągi? Wskazówka prędkościomierza mija pierwszą setką po zaledwie 3,9 sekundy. Litera "C" pozwala urwać z tego wyniku 2 dziesiąte sekundy. Elektroniczny kaganiec w obydwu wersjach został ustawiony na 316 km/h.

Materiałowy dach można rozłożyć albo złożyć podczas jazdy, przy prędkości nieprzekraczającej 50 km/h. Trwa to 11 sekund. Dach dostępny jest w trzech kolorach: czarnym, beżowym i czerwonym. Żeby uniknąć dodatkowych kilogramów konstrukcja dachu została wykonana z bardzo lekkiej i wytrzymałej mieszanki magnezu, stali i aluminium.

Mercedes AMG GT RoadsterMercedes AMG GT Roadster fot. Mercedes

Roadster pożycza kilka rozwiązań z topowego modelu GT R. To choćby charakterystyczny wlot powietrza, który ma przypominać nam o modelu W194 ze słynnego wyścigu Panamericana. Trzeba tu też wymienić skręcaną tylną oś, bardziej sportowo zestrojoną skrzynię biegów i system chłodzenia (Active Air Management System). Dodatkowo, GT C wyposażony jest w bardzo głośny układ wydechowy AMG Performance Exhaust.

Więcej o:
Copyright © Agora SA