Porsche Panamera 4 E-Hybrid | Ceny w Polsce | Tysiąc zł za 1 KM

Kolejna wersja wchodzi w skład rodziny Panamery. Po debiucie odmian 4S, 4S Diesel i Turbo przyszedł czas na hybrydę

Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zadebiutuje czwarta odmiana nowego Porsche Panamera – to Panamera 4 E-Hybrid z aktywnym napędem na obie osie. Hybryda osiąga moc 462 KM, w trybie elektrycznym pozwala jednorazowo pokonać dystans 50 km, a na każde 100 km w europejskim cyklu jazdy dla hybryd plug-in potrzebuje 2,5 l/100 km. Auto można już zamawiać w polskich salonach. Ceny startują od 490 740 zł.

Nowa hybryda Porsche zawsze uruchamia się w trybie czysto elektrycznym i kontynuuje lokalnie bezemisyjną jazdę na dystansie do 50 km, z prędkością do 140 km/h. Panamera nie wyrzeka się przy tym swoich sportowych genów - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,6 s i osiąga maksymalnie 278 km/h.

Podobnie jak w innych wersjach Panamery drugiej generacji, za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK). Zastępuje ona stosowaną w poprzedniku 8-biegową skrzynię automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną.

Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy, zamontowany pod podłogą bagażnika. I chociaż jego pojemność zwiększono z 9,4 do 14,1 kWh, masa względem poprzednika pozostała bez zmian. Pełne ładowanie akumulatora z gniazdka 230 V trwa niecałe 6 godzin. Jeśli kierowca skorzysta z opcjonalnej, pokładowej ładowarki 7,2 kW i połączenia 230 V/32 A zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW, czas ten skraca się do około 3,5 godziny. Rozpoczęcie ładowania można również zaprogramować za pośrednictwem systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Car Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Porsche Panamera 4 E-Hybrid jest standardowo wyposażone w dodatkowy układ klimatyzacji i ogrzewania, który schłodzi lub ogrzeje wnętrze w czasie ładowania.

Porsche Advanced Cockpit

Jednym ze znaków rozpoznawczych kolejnej generacji Panamery jest nowa koncepcja wyświetlania i sterowania, zwana Porsche Advanced Cockpit – oparta na panelach dotykowych i indywidualnie konfigurowanych wyświetlaczach. Dwa 7-calowe ekrany po obu stronach analogowego obrotomierza tworzą interaktywny panel wskaźników, który – w przeciwieństwie do innych wersji – w modelu Panamera 4 E-Hybrid obejmuje wskaźnik mocy dopasowany do aktualnego stanu pracy napędu hybrydowego.

12,3-calowy ekran dotykowy to centrum sterowania systemem PCM (Porsche Communication Management). Tu i na panelu wskaźników podawane są informacje związane z działaniem napędu hybrydowego, m.in. asystentów doładowania oraz zespołu hybrydowego.

Do standardowego wyposażenia nowego Panamery 4 E-Hybrid należy m.in. pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy zintegrowanym w kierownicy. Poza znanymi z innych wersji trybów Sport i Sport Plus hybrydowy wariant oferuje programy: E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge.

Porsche pochwali się hybrydową Panamerą na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Czy podoba ci się wygląd nowego Porsche Panamera?
Więcej o:
Komentarze (16)
Porsche Panamera 4 E-Hybrid | Ceny w Polsce | Tysiąc zł za 1 KM
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 21 razy 17

    1zł za 1 KM? To ja poproszę 1000-konną wersję. Co tam, stać mnie.

  • Gość: lipnik

    Oceniono 11 razy 7

    Czekam na wersję z LPG

  • Gość: rt

    Oceniono 3 razy 3

    Artykuł napisany przez dyletanta. Poprzednia Panamera miała również skrzynię dwusprzegłową PDK, tyle, że siedmiobiegową. Skąd ten niedouczony dziennikarz wziął przekładnię hydrokinetyczną...?

  • leszekk73

    Oceniono 7 razy 3

    Co za bełkot. Jedno zdanie: zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym. Inne zdanie: w trybie elektrycznym można przejechać do 50 km.
    Czyli jak się zatrzymamy po 50 km jazdy na prądzie, jak nieopatrznie wyłączymy silnik, to co wtedy nastąpi? Jak się skończy prąd, to albo uruchomi się w trybie spalinowym, albo wcale?

  • Gość: gosc

    Oceniono 10 razy 2

    oni chyba zapomnieli że kulczyk zmarł

  • tebeteu

    Oceniono 7 razy 1

    Ale jestem brzydki!

  • bob2436

    Oceniono 11 razy 1

    Ok. ok a ta hubrydowość jest po co? Ładowanie przez 3,5h 7,2 kW x 0,5 za kWh daje jakieś 12-13 pln, czyli przejechanie 100km w trybie elektrycznym wychodzi za jakieś 24-26pln. Taniej niż na benzynie, ale za darmo to to nie jest.

  • sl1234

    Oceniono 4 razy 0

    A ja mamTesla Model X - Najwsaniaszy seryjnie produkowany pojazd!!! Niemcy schowajcie do Noryobory. SL

  • Gość: wrona

    Oceniono 8 razy -2

    To WV i ma slaba renome consumer report & JP Power tak jak pozostale Porsche poza 911,ktore stoi najwyzej,Wszystkie niemieckie samochody sa daleko w tyle z Lexsusem,drogie kiedy kupujesz,traca b. duzo na wartosci i niezawodnosci.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX