Salon Paryż 2016 | Hyundai i30 | Made in Europe

Już tylko tygodnie dzielą nas od Salonu Samochodowego w Paryżu. Wśród producentów, którzy zdradzają swoje nowości przed oficjalną premierą, jest Hyundai z nowym modelem i30

Nową generację i30 zaprojektowano w Europie i tutaj będzie produkowana. Samochód o długości 4,34 m, szerokości 1,79 m i 1,45 m wysokości ma rozstaw osi wynoszący 2,65 m. W porównaniu z poprzednikiem jest dłuższy o 40 mm, szerszy o 15 mm i niższy o 15 mm. Rozstaw osi pozostał ten sam. Przedstawiciel segmentu kompaktów oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 395 litrów, czyli o 15 litrów więcej niż konkurencyjny Golf. Po złożeniu tylnych oparć pojemność wzrasta do 1301 litrów.

Również wnętrze przeszło mocną metamorfozę. Centralnym punktem jest opcjonalny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8 cali, w którym zintegrowano funkcje multimedialne, nawigację oraz łączność bezprzewodową. Urządzenie obsługuje format Apple CarPlay oraz Android Auto. Ładowanie smartfona odbywa się bezprzewodowo. W porównaniu z wcześniejszą generacją poprawiono jakość plastików, a na liście wyposażenia pojawił się dach panoramiczny.

Hyundai i30Hyundai i30 Fot. Hyundai

Konkurent wspomnianego wcześniej Golfa, a także Focusa, Megane i Astry będzie wyposażony we wszystkie najnowocześniejsze zdobycze techniki w kwestiach bezpieczeństwa. Auto będzie wyposażone w takie systemy jak: automatyczny hamulec awaryjny, adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, system utrzymywania pasa ruchu, asystent świateł drogowych oraz czytnik znaków drogowych. Nowością będzie rozwiązanie o nazwie Driver Attention Alert. Będzie ono monitorować zachowanie kierowcy w celu wykrycia zmęczenia, które może powodować zagrożenie na drodze. W razie konieczności ostrzeże kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz komunikatem na desce rozdzielczej.

Pod maską nowego i30 będą dostępne trzy jednostki benzynowe oraz trzy diesle. Podstawową jednostką będzie 1.4 MPI o mocy 99 KM. Nowością w ofercie będzie trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0 (120 KM). Najmocniejszy benzyniak to 1.4 T-GDI. Turbodoładowany czterocylindrowiec rozwinie moc 138 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych będzie dostępna tylko pojemność 1.6 w trzech odsłonach: 95, 110 oraz 136 KM. W zależności od wersji silnik będzie połączony z sześciobiegową skrzynią ręczną lub opcjonalną siedmiobiegową DCT.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.