Salon Paryż 2016 | Peugeot 5008 | Nowa koncepcja

09.09.2016 08:40
Peugeot 5008

Peugeot 5008 (Fot. Peugeot)

Nowa generacja to nowe podejście do modelu - Peugeot 5008 zmienił się z minivana w 7-osobowego SUV-a

Nazwa modelu jest ta sama, ale koncepcja całkowicie inna – Peugeot 5008 od teraz jest SUV-em, największym w gamie francuskiej marki. Zbudowano go na modułowej platformie EMP2 i wyposażono w najnowszą technologię oferowaną przez Francuzów, m.in. w i-Cockpit. Nowy SUV zostanie zaprezentowany publiczności podczas najbliższego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do salonów trafi wiosną 2017 r.

SUV-y stanowią symbol nowoczesnego samochodu - prestiżowego i wyposażonego w nowoczesne technologie, źródła emocji i przyjemności. Doskonale podkreślają status kierowcy i wyrażają jego głód nowych doznań i pragnienie ucieczki od szarości dnia codziennego. Wartości te idealnie wpisują się w wizerunek marki Peugeot i jej strategię stałego wzbogacania wyposażenia modeli, toteż projektanci i konstruktorzy Grupy PSA rozpoczęli już w 2012 r. prace nad ambitnym programem wprowadzenia na rynek pięciu nowych SUV-ów w ciągu niespełna roku - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Początek ofensywy wyznaczyło wprowadzenie w marcu br. modelu 2008, w maju zostało zaś zaprezentowane 3008. W Chinach nadal odnosi sukcesy poprzednia generacja modelu 3008 poddana faceliftingowi, a na targach motoryzacyjnych w Chengdu została zaprezentowana chińska przedłużona wersja nowego SUV-a nowego 3008 o nazwie 4008. Nowy Peugeot 5008 jest więc piątym SUV-em zaprezentowanym przez francuską markę.

Nowe 5008 jest o 16,5 cm dłuższe i o 11 cm szersze od poprzednika. Siedmioosobowa wersja oferuje o 6 cm więcej miejsca na nogi pasażerom podróżującym w trzecim rzędzie.

Pod maskę SUV-a trafią: trzycylindrowy silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM, 1.6 THP o mocy 100 KM (z pięciobiegowym manualem) i 120 KM (sześciobiegowy manual i sześciostopniowy automat), 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM i 120 KM oraz 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM lub 180 KM. 5008 pozostanie przednionapędówką.

Czy podoba ci się wygląd nowego Peugeota 5008?
Zobacz także
  • Peugeot 3008 GT Peugeot 3008 GTi | Silnik z hot-hatcha
  • Peugeot 208 GTi Testujemy Peugeota 208 GTi. To rasowy, miejski Król Lew
  • Peugeot 3008 GT Peugeot 3008 GT | Moc jest w Dieslu
Komentarze (56)
Salon Paryż 2016 | Peugeot 5008 | Nowa koncepcja
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zenon

    Oceniono 20 razy 18

    " 1.6 THP o mocy 100 KM (z pięciobiegowym manualem)". Błąd, ten silnik ma 165 KM.

  • aerofan

    Oceniono 23 razy 13

    SUV 2WD z silnikami od kosiarki ? Buhahahahaha !!!!

  • Gość: trolololo

    Oceniono 6 razy 2

    Widzę, że już prawie wszyscy zaczynają stosować ten patent z wyświetlaczem wystającym z centralnego miejsca deski rozdzielczej jak pół Dudy za krzaka. ;-)

  • lech2011

    Oceniono 16 razy 2

    taka sama rewelacja jak wszystkie inne SUVy. Różnice niezauważalne.

  • Gość: haiku

    Oceniono 1 raz 1

    Fenomalnie to wyglądam ja nago.

  • Grzegorz S

    Oceniono 13 razy 1

    Samochód powinno się dobierać do funkcji jakiej będzie służył:
    - mało-lirażowy maluch na dojazdy do uczelni do studenta
    - minivan dla rodziny ( nie ma u nas majętnych rodzin 6-7 osobowych)
    - pickup dla farmera ( bo rolnik jedzie do pracy ciągnikiem)
    - osobowy liftback/hatchback dla Kowalskiego bez dzieci
    - przestronne kombi dla Kowalskiego z dziećmi
    - coupe dla singla ( homozainteresowany lub z problemami w nawiązywaniu relacji)
    itd.

    Po co komu suv albo crossover. ( 19 całowe koła z oponą 40) napęd na dwa koła i silnik po downsizingu, dwa smartfony zamiast wskaźników.

    W teren to nigdy nie wjedzie, na autostradzie ma większe zużycie paliwa, nie jest bardziej pakowny niż kombi, w mieście tym trudno parkować, po 200 tys. nadaje się na złom.
    Chyba tylko chodzi o szpan. Rozumiem firmy co to sprzedają marże wyższe, golenie frajerów i "prestige".

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX