Salon Paryż 2016 | Audi A5 i S5 Sportback | 7 lat oczekiwania

Audi A5 Sportback narodziło się 7 lat temu. Niemcy długo kazali czekać na zupełnie nową generację modelu. Oto ona

W drugiej generacji Audi A5 Sportback zamontowano całkowicie zmodyfikowane zawieszenie, zastosowano silniki o wysokiej wydajności oraz nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Model S5 występuje z sześciocylindrowym silnikiem turbo o mocy 354 KM i momencie obrotowym 500 Nm - to krótkie podsumowanie tego, czego można się spodziewać w nowym A5 i S5 Sporback.

Podczas projektowania nowego modelu A5 Sportback projektanci Audi połączyli emocjonalne kształty z atletycznie napiętymi powierzchniami. Rozciągnięty rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, otaczająca osłona silnika z elementem power dome, uwydatniają dynamikę pięciodrzwiowego coupé. Osłona chłodnicy Singleframe jest ukształtowana trójwymiarowo i znacznie bardziej płasko oraz szerzej niż w poprzednim modelu. Falista forma linii barkowej nadaje A5 Sportback emocjonalnej elegancji. Jest jeszcze bardziej podkreślona niż w poprzednim modelu i ukształtowana trójwymiarowo. W ten sposób powstaje gra świateł i cieni. Mocne przetłoczenia nad obudową kół podkreślają charakter quattro. Z tyłu pojazdu widać poziome, również bardzo precyzyjne prowadzenie linii. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystyczną krawędzią - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Najwyraźniej projektanci Audi są bardzo zadowoleni ze swojego dzieła. Przejdźmy jednak do konkretów. Długość względem poprzedniej generacji wzrosła o 17 mm, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm, a długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Tej nie brakuje też w bagażniku, który pomieści 480 l.

Wspomagacze

Audi wykonuje następny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przy tym centralną pozycję zajmuje adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w powolnym ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza.

Asystent unikania kolizji podejmuje działanie, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Przy pomocy danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych w ułamkach sekundy asystent oblicza właściwą trasę. Inne systemy wsparcia jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, Audi active lane assist oraz Audi side assist uzupełniają ofertę modelu.

Audi S5 SporbackAudi S5 Sporback Fot. Audi

Silniki

W nowym Audi A5 Sportback do wyboru są trzy silniki TFSI i tyle samo diesli. Generują moc od 150 do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia napędu, standardowo kierowanego na przednią oś. Napęd na cztery koła quattro w przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 286 KM stanowi wyposażenie seryjne.

Do napędu S5 Sportback służy 354-konny benzyniak V6 o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym okrągłe 500 Nm. Sprint do setki zajmuje mu 4,7 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach na początku 2017 roku.

Czy podoba ci się nowa generacja Audi A5 i S5 Sportback?
Więcej o:
Komentarze (21)
Salon Paryż 2016 | Audi A5 i S5 Sportback | 7 lat oczekiwania
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • joymachine

    Oceniono 49 razy 25

    Ale na zdjęciach jest nowa czy stara wersja??? Ktoś wie? A w audi się orientują?

  • rossradek

    Oceniono 27 razy 9

    Jestem wlascicielem audi a5 sportback z roku 2014. Z cala stanowczoscia i przykroscia stwierdzam, iz nowa generacja (abstrachujac od zmodyfikowanego wnetrza samochodu), jest gorsza, brzydsza od poprzedniej. Audi przyzwyczailo swoich nabywcow do dekikatnych zmian przy odswiezaniu gamy modelowej, ale na litosc boska, dajcie cos wiecej poza wymiana lamp czy nowymi wzorami felg! Szczerze- jestem wielce rozczarowany i zmuszony szukac czegos u konkurencji w przypadku wymiany obecnego auta. A szkoda, bo wlasciwosci jezdne i komfort podrozy- bezcenne. Natomiast auto kupuje sie znyslem wzroku a ten, boli kiedy sie patrzy na ten ów "nowy stary model". Pozdrawiam fotmrumowiczow.

  • Gość: kik

    Oceniono 18 razy 8

    Takie trochę Mondeo im z tego wyszło.

  • Gość: jkb

    Oceniono 16 razy 6

    na żywo się wszyscy obsrają z wrażenia jak zobaczą, niestety taka prawda

  • Gość: Dohc10

    Oceniono 9 razy 5

    Na zdjeciach wygląda na face lifting starego modelu a na żywo juz widziałem ....bomba
    Samochod ma super proporcje jest elegancki płaski drapieżny a stary przy nim wyglada jak baleron ....zmiana jak u porsche z panamera podpobny a jak sie zobaczy to widac rożnice w paru latach różnicy w generacji

  • Gość: s

    Oceniono 13 razy 3

    Poprzednia generacja była ładniejsza

  • gumo26

    Oceniono 6 razy 2

    Trąci Mondeo....

  • Gość: Maxx

    Oceniono 3 razy 1

    ... mimo wszystko - jeździłbym !

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX