Mercedes-AMG R500 | Formuła 1 w drogowym aucie

Ostatnie sezony w F1 to okres dominacji Mercedesa. Coraz częściej pojawiają się informacje, że Niemcy wykorzystają swoje doświadczenia z wyścigów w aucie drogowym. Mercedes chce stworzyć wyjątkowy supersamochód

To nie pierwsze informacje o R500. W poprzednich była mowa o: silniku 1.6 turbo V6 prosto z bolidu W07 Hybrid Formula 1, systemie odzyskiwania energii KERS, prędkości maksymalnej na poziomie 354 km/h, mocy wahającej się od 1000 do 1500 KM oraz cenie w wysokości co najmniej 4 milionów euro.

Teraz serwis AMG Insiders donosi, że w trakcie prac nad autem pojawiło się kilka zmian. Przede wszystkim motor o pojemności 1,6 został zastąpiony konstrukcją dwulitrową. Silnik spalinowy ma generować około 1000 KM. Do pomocy dostanie 3 silniki elektryczne (dwa z przodu, jeden z tyłu), które dostarczą dodatkowe 300 KM. Moc układu hybrydowego grubo przekraczająca 1000 KM na pewno zapewni oszałamiające osiągi - waga R500 ma nie przekroczyć 1315 kg.

Mówi się o przyspieszeniu do pierwszej setki w okolicy... dwóch sekund.

Produkcyjna wersja R500 stoi pod dużym znakiem zapytania. Szefostwo Daimlera zaaprobowało ten projekt jako koncept, który powstanie w jednym egzemplarzu. Ma to być pokaz siły i możliwości Mercedesa. Jednak szef AMG, Tobias Moers, nie chce dać za wygraną i próbuje przekonać władze koncernu do małoseryjnej produkcji ekstremalnego supersamochodu. Powstać ma 25 aut. Inny scenariusz zakłada superauto bardziej cywilizowane, ale wyprodukowane w większej liczbie egzemplarzy - około 250.

W galerii zamieściliśmy zdjęcia koncepcyjnego Vision Gran Turismo

Więcej o:
Copyright © Agora SA