Infiniti Q60 | Ceny w Polsce | "Najlepszy w klasie"

Infiniti wprowadza do sprzedaży w Polsce zupełnie nowe coupe. To przepiękne Q60. Czy auto ma szansę zawalczyć na rynku z mocną konkurencją o ugruntowanej już pozycji?

Sprzedaż nowego modelu Infiniti, pięknego Q60 Sport Coupe, rozpocznie się już w październiku tego roku. Wymiary Infiniti to 4683 mm długości, 1850 mm rozstawu osi, 1385 mm wysokości i 2850 mm rozstawu osi.

Do Polski trafią dwie wersje silnikowe.

Bazowe Q60 będzie napędzane dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 211 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W standardzie współpracuje z 7-stopniowym automatem. Polski importer właśnie ujawnił cenę 211-konnego Q60 w podstawowej wersji wyposażenia. To 184 600 złotych

Później w ofercie japońskiej marki premium pojawi się również topowa odmiana Q60 Sport Coupe. Tutaj pod maską pracuje V-szóstka Twin-Turbo o pojemności 3 litrów, mocy 405 KM i 475 Nm momentu. Niestety, na razie, i cena, i dokładna data premiery pozostaje tajemnicą.

"Najlepsza w klasie zwrotność"

Infiniti chce walczyć o klientów nie tylko piękną stylistyką i mocnymi silnikami, ale także prawdziwie sportowymi wrażeniami z jazdy. Japończycy mówią o równowadze pomiędzy pewnością prowadzenia i komfortem oraz o "najlepszej w klasie reakcji na ruchy kierownicy i zwrotności". Kluczem do sukcesu mają być nowoczesne systemy: Dynamic Digital Suspension (elektronicznie sterowane zawieszenie dynamiczne) oraz Direct Adaptive Steering (system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego). Kierowca może z kilku trybów jazdy wybrać ten, który mu najbardziej odpowiada. Drive Mode Selector zezwala także na szerokie możliwości personalizacji ustawień coupe.

Infiniti Q60Infiniti Q60 fot. Infiniti

Co na to konkurencja?

Na polskim rynku znajduje się już kilka mocnych i sportowych coupe klasy premium. Wybraliśmy najgroźniejszych konkurentów dla bazowej 211-konnej wersji Q60 (184 600 zł). Jako że Infiniti oferowane jest tylko z automatem, pomijamy wersje z ręczną skrzynią.

W Europie i Polsce najpoważniejszymi konkurentami będzie oczywiście niemieccy producenci oraz Lexus:

BMW 430i - od 189 177 zł (2.0 Benzyna 252 KM)

Audi A5 - od 183 800 zł (2.0 Benzyna 230 KM)

Mercedes klasy C Coupe 250 - od 184 400 zł (2.0 Benzyna 211 KM)

Lexus RC 200t - od 189 900 zł (2.0 Benzyna 245 KM)

W podanych cenach pomijamy wszystkie rabaty i promocje

Jon Snow za kierownicą Q60

Do kampanii promocyjnej nowego modelu Infiniti zaangażowało Kita Haringtona. Aktor znany jest przede wszystkim z roli Jona Snowa w "Grze o Tron". To dość odważna decyzja, bo jak wiedzą wszyscy fani serialu Jon Snow "knows nothing".

Komentarze (39)
Infiniti Q60 | Ceny w Polsce | "Najlepszy w klasie"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: znawca

    Oceniono 14 razy 10

    Czy to jest kolejny samochód, którym się podróżuje patrząc na niego z odległości metra, czy jednak zawiera jakieś wnętrze????

  • Gość: Muss

    Oceniono 13 razy 9

    "Wymiary Infiniti to 4683 mm długości, 1850 mm rozstawu osi, 1385 mm wysokości i 2850 mm rozstawu osi."

    To ile tych osi jest?

  • wolny.kan.gur

    Oceniono 29 razy 7

    "ma szanse zawalczyć na rynku" ???
    To kosztuje prawie 200 000 zł. Przecież w Polsce to się tego sprzeda 3 sztuki rocznie przy założeniu wyjątkowo dobrej koniunktury.

  • hansman

    Oceniono 25 razy 5

    Ale bzdury. Byłem gotów kupić Q50 w ciemno jeszcze przed premierą w najmocniejszej wersji ale na szczęście po pierwszych opiniach poszedłem na "ostre" jazdy próbne i szybko się z tego samochodu wyleczyłem. Prawdopodobnie jedna z najlepszych limuzyn jeżeli chodzi o właściwości jezdne, jednostkę napędową i osiągi (V6 hybryda) totalnie pogrzebana przez elektroniczny układ kierowniczy (brak kolumny kierowniczej, kierownica połączona trzema niezależnymi przewodami z komputerem, który steruje układem kierowniczym). To jest jeszcze gorsze niż wspomaganie elektromechaniczne w większości produkowanych samochodów. Widzę, że na Q50 się niczego nie nauczyli i w Q60 idą w zaparte. To samo chyba czeka Alfę Gulię, gdzie pierwsze (niedziennikarskie) opinie masakrują ten samochód jeżeli chodzi o czucie go na kierownicy. Jak ktoś ma inną opinię, to polecam przejechać się Hellcatem - wszystko z wyjątkiem hydraulicznej kierownicy pozostawia wiele do życzenia bo auto ledwo jedzie prosto przy swojej mocy, a jest to największy fun ever. Namawiam - człowiek w kilka sekund zdaje sobie sprawę w jakie g...no poszła europejska motoryzacja. Jak czytam na tym portalu, jakie wspaniałe jest Audi R8 V10 Plus to pusty smiech mnie ogarnia.

  • c64

    Oceniono 6 razy 4

    To A5 w zestawieniu ma napęd na przód, więc jest tam od czapy. Pasuje tu tylko quattro, ale to już wydatek 193 tyś z automatem.

  • Gość: Czarny

    Oceniono 13 razy 3

    za ta kase mozna kupic merca amg od zlodzieji ze zgorzelca ,

  • Gość: Maciej

    Oceniono 2 razy 2

    A ja kupiłem i już.

  • Gość: miszczukierownicy

    Oceniono 5 razy 1

    chcialem kupic -- ale jest zdecydowanie za tani . jak cos nie kosztuje dwoch baniek to mi zle wyglada przy stodole . zaoferujta cus za porzondny piniondz to zara nabende bo tak robiom PRAWDZIWI POLACY

  • antirussia81

    Oceniono 13 razy 1

    "najlepszej w klasie reakcji na ruchy kierownicy i zwrotności"
    Hmm, to dość subiektywne, ale wątpię, żeby było z tym lepiej niż w BMW 3 albo w Alfie Giulii.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX