Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Salon Paryż 2016 | Citroen Cxperience Concept | Limuzyna przyszłości
Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu (początek już 1 października) Citroen zaprezentuje koncepcyjną limuzynę Cxperience. To wizja flagowego modelu z nowoczesnym napędem hybrydowym. Auto mierzy 4,85 m długości i 3 m rozstawu osi. Na pokładzie pomieści 4 osoby w układzie 2+2.
Jak przystało na francuski koncept, stylistyka modelu jest bardzo odważna i przyciąga wzrok. Są ciekawe LED-owe światła, dynamiczna oryginalna sylwetka, panoramiczny dach, wyraźne przetłoczenia oraz obowiązkowe 22-calowe, fantazyjne felgi. Z takim wyglądem Citroen Cxperience Concept ma szanse stać się jedną z najjaśniejszych gwiazd paryskiej imprezy. Na pewno nikt obok tego auta nie przejdzie obojętnie.
Hybryda plug-in
Citroen Cxperience Concept to hybryda typu plug-in. Na pokładzie współpracują ze sobą dwa silniki. Jednostka benzynowa o nieznanej jeszcze pojemności dostarcza od 150 do 200 KM. Wspiera ją elektryczny motor o mocy 107 KM. Łączna moc układu lekko przekracza 300 KM. Skrzynia biegów to 8-biegowy automat. Osiągi i apetyt na benzynę Cxperience na razie pozostają tajemnicą. Moc trafia na koła tylnej osi.
Wiemy tylko, że hybryda na samym silniki elektrycznym może pokonać około 60 km. Ładowanie od 0 do 100% ze standardowego gniazdka potrwa 4,5 godziny. Czas ten możemy znacznie skrócić (o całe 2 godziny), używając specjalnej szybkiej ładowarki Citroena.
Citroen Cxperience Concept fot. Citroen
Wnętrze
Citroen słynie z odważnych projektów. Wnętrze jest futurystyczne i minimalistyczne. Dominujące kolory to jaskrawa cytrusowa żółć tapicerki oraz brąz drewnianych elementów. Na tylną kanapę, gdzie wygodnie mogą zasiąść dwie osoby, dostaniemy się przez drzwi otwierane "pod wiatr". Najważniejszym punktem deski rozdzielczej jest ogromny (aż 19 cali) ekran dotykowy. Projektanci Citroena określają go mianem "centrum dowodzenia" kierowcy - to z jego poziomu będzie można obsługiwać większość funkcji samochodu.
Na pokładzie nie zabraknie też wyświetlacza przeziernego oraz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Za nagłośnienie dba porządny zestaw audio Sound Experience. Ciekawą nowinką z pewnością będzie kamera ConnectedCam HD, którą po raz pierwszy poznaliśmy w nowym C3. Pozwala ona robić zdjęcia podczas jazdy. Jednym kliknięciem będzie można je wysłać na nasz ulubiony portal społecznościowy. Podczas postoju kamera ConnectedCam może kręcić 20-sekundowe filmiki.
Wideo | Niesamowity koncept w ruchu
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
- Opinie Moto.pl: Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie
- Kiedy zakup hybrydy typu plug-in ma sens? Wtedy, gdy użytkownik będzie pamiętał o jej ładowaniu
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (8)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (41)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (45)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
Gość: v,v
Oceniono 1 raz 1
niema jak kwadratowa kierownica i brak skrzyni biegów przycisków itd itp