Bugatti Chiron hybrydą? "Tak, jeśli..."

Zdążyliśmy się przyzwyczaić do 1500-konnego Chirona, a Bugatti już szykuje jeszcze mocniejszą wersję Super Sport. Francuska marka ma kilka ciekawych pomysłów

Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu.

Osiągi nowe Bugatti mogą przyprawić o zawrót głowy. Pierwsza setka to kwestia 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna? 420 km/h. Jednak Chiron w tej specyfikacji to dopiero przedsmak tego, co Bugatti szykuje. Już w momencie premiery Francuzi zapowiedzieli, że niedługo zobaczymy wersję Super Sport, która pobije wszystkie rekordy, jakie teraz nalezą do Veyrona.

Bugatti ma teraz ciężki orzech do zgryzienia, co przyznaje sam CEO marki, Wolfgang Durheimer. Jak wycisnąć z 8-litrowego W16 jeszcze więcej mocy? Zapytany o możliwość zamiany Chirona w hybrydę i wsadzenia na pokład elektrycznego motoru, Durheimer nie wykluczył takiej możliwości. Zastrzegł tylko, że na pierwszym miejscu i tak będą OSIĄGI:

Jeżeli zdecydujemy się na układ hybrydowy, to nie po to, żeby jeździć po mieście korzystając tylko z silnika elektrycznego. Wykorzystamy go tylko po to, żeby znacząco poprawić osiągi. Bierzemy takie rozwiązanie bardzo poważnie pod uwagę. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.
Czy Bugatti powinno postawić na układ hybrydowy?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.