Ford Focus RS500 | Najmocniejszy hot-hatch na rynku

Ten projekt nie dostał jeszcze zielonego światła, ale niewiele brakuje by Focus RS500 pojawił się na rynku. Ford ma ambicje stworzyć hot-hatcha o mocy 400 KM

Wszystko wskazuje na to, że standardowy Focus RS nie zaspokoił oczekiwań Forda, dlatego szykowana jest kolejna gwiazda. Już wiosną przyszłego roku na rynku może się pojawić limitowana edycja Focusa RS500. Auto zadebiutuje tuż przed premierą nowej generacji tego modelu. Tradycyjnie już samochód powstanie w nakładzie 500 egzemplarzy

Do tego czasu inżynierowie Forda próbują wycisnąć z jednostki EcoBoost tyle, ile się da. Motor o pojemności 2,3 litra rozwinie moc z 350 do 400 KM, a jego maksymalny moment obrotowy również zostanie znacząco podniesiony z 474 Nm. Z tego powodu trwają prace nad skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Oba układy muszą być dostosowane do ulepszonych osiągów.

Jakiś czas temu na torze Nurburgring pojawił się zamaskowany egzemplarz Focusa RS, udający zwykłą wersję. Spostrzegawczy obserwatorzy z pewnością zauważyli dodatkowe wloty powietrza oraz zmieniony układ chłodzenia. Poprawiono także aerodynamikę pojazdu, montując większe skrzydło. Plotki mówią też o odchudzeniu samochodu nawet o 100 kg.

Premiera Forda Focusa RS500 odbędzie się dopiero na wiosnę przyszłego roku w Genewie. Niecierpliwi mogą się zgłosić do firmy Mountune, która przygotowała zestaw podnoszący moc o 25 KM i moment obrotowy o 40 Nm. Kosztuje 899 funtów, a dzięki niemu Focus RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Komentarze (7)
Ford Focus RS500 | Najmocniejszy hot-hatch na rynku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kocurxtr

    0

    hmmm
    jeżdżę na co dzień nowym focusem
    i powiem, że bałbym się jeździć 400 konnym
    ok, mozna usztywnić, obniżyć itd... ale jak dla mnie jest zbyt mało stabilny przy większych prędkościach... no poprostu jest za krótki, za wąski i za wysoki...
    do spokojnej jazdy na codzień - jaką dzisiaj preferuję - jest OK
    ale 400 KM ?
    bałbym się...

    mam porównanie z Vectry B z fajnym silnikiem - nie śmiejcie się, to jest niebo a ziemia - vectra była niższa, szersza i dłuższa - w zakręty przy 160-170 km/h na autobanach wchodziła jak po szynach
    a fordem, coż, raczej tak nie ryzykuję...

  • Gość: dh

    0

    400 konne rs500 hehe

  • Gość: uhohquake

    Oceniono 5 razy -1

    O kurde, Wy tak poważnie to łykacie? Odchudzić o 100 kg jest bardzo łatwo: wyrzucasz wygłuszenie silnika (niedopuszczalne w autach salonowych), tankujesz 4 litry benzyny, żeby tylko przejechał tor, wyrzucasz fotel pasażera, dywaniki i tylną kanapę (nie zastanowiło to Was, że te rzekome przecieki zawsze mają fotki z określonego kąta albo przyciemniane szyby?], zmniejszasz zbiornik paliwa, wyrzucasz osłony pod silnikiem... gotowe - już uzbieraliśmy dobre 180 kg. A oprócz tego zawsze można napompować opony na 150 procent zadeklarowanego ciśnienia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX