Mercedes EQC - SUV, który zmienia zasady gry

Mercedes EQC z całą pewnością nie jest zwyczajnym przedstawicielem SUV-ów klasy premium To jedna z najważniejszych premier ostatnich lat. Mercedes EQC to luksusowy SUV z innowacyjnym napędem elektrycznym, dużym zasięgiem na jednym ładowaniu i zaawansowanymi systemami.

Mercedes EQC ma niecałe 4,8 metra długości. Wpisuje się wiec w sam środek najpopularniejszego segmentu SUV-ów klasy premium. Jest trochę większy od bestsellerowego modelu GLC, ale EQC nie jest jego elektryczną wersją, 85% konstrukcji jest opracowana od podstaw.

>>> Mercedes EQC walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Napęd alternatywny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic <<<

Wyjątkowa stylistyka nowego SUV-a ze Stuttgartu

Mercedes EQCMercedes EQC fot. Mercedes

Nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby nowy SUV wyglądał nowocześnie, ale stylistyka pozwala jednoznacznie zidentyfikować markę. EQC nie zrywa ze współczesną stylistyką bardziej klasycznych modeli Mercedesa.

Odróżnia go wyjątkowo płynna linia nadwozia, bez jakichkolwiek widocznych przetłoczeń. Monolityczny kształt poprawia własności aerodynamiczne i wpisuje się w najnowsze trendy w projektowaniu nadwozi. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego SUV-a jest przedni pas świetlny. Światła do jazdy dziennej zostały połączone listwą świetlną, przebiegającą nad klasyczną atrapą chłodnicy ze słynną gwiazdą.

Nowoczesne i praktyczne wnętrze

Nowy Mercedes-Benz EQCNowy Mercedes-Benz EQC fot. Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

Elegancka i znakomicie wykonana kabina z pewnością przypadnie do gustu kierowcom, którzy jeździli Mercedesami. Wnętrze to połączenie klasyki z nowoczesnością. Dwa szerokie wyświetlacze ciekłokrystaliczne przypominają te z innych nowych modeli marki ze Stuttgartu, ale towarzyszą im klasyczne przyciski do regulacji klimatyzacji i eleganckie wloty powietrza.

Na wspomnianych ekranach obsługujemy system informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz MBUX. Należy on do standardowego wyposażenia modelu EQC. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX ma możliwość uczenia się zwyczajów użytkownika. Szczególną uwagę zwracają funkcje i usługi opracowane specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie mobilności elektrycznej, spotykane wyłącznie w modelach marki EQ. Należą do nich usługi zdalnego sterowania i nawigacji, które stanowią standardowe wyposażenie EQC. Jest wśród nich zoptymalizowana nawigacja z planowaniem trasy pod kątem zasięgu i postojów na ładowanie, a także spersonalizowane ustawienia ładowania oraz wstępne sterowanie wentylacją wnętrza.

Nikt z pewnością nie będzie też narzekał na praktyczność nowego modelu. To pełnoprawny SUV klasy średniej, który znakomicie sprawdzi się jako pojazd rodzinny. Ma 287 centymetrów rozstawu osi, co zapewnia przestronną i wygodną tylną kanapę. 500-litrowy i ustawny bagażnik sprawdzi się w dłuższych podróżach.

EQC to SUV nowych czasów. Dlatego niektóre materiały wykorzystane do jego wykończenia są bardzo oryginalne. Przykład? Zamiast skóry i drewna zastosowano nowoczesne tworzywa sztuczne o ciekawych fakturach, przywodzących na myśl zaawansowany technicznie sprzęt i ubiór sportowy.

Samochód elektryczny nowej ery – ponad 400 km zasięgu

Nowy Mercedes-Benz EQCNowy Mercedes-Benz EQC fot. Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

Umieszczone w podłodze litowo-jonowe akumulatory mają 80 kWh pojemności. Składa się z 384 ogniw znajduje się w podłodze pojazdu, pomiędzy osiami. Bateria ma modułową konstrukcją – składa się z dwóch modułów po 48 ogniw i czterech po 72 ogniwa każdy. Jej maksymalne napięcie wynosi 405 V, a pojemność znamionowa – 230 Ah. Cały system akumulatora jest chłodzony cieczą. Przy niskich temperaturach, w trakcie ładowania, o jego wyśmienitą wydajność i efektywności dba podgrzewacz.

Tak zaawansowane i nowoczesne akumulatory pozwoliły Mercedesowi na zaoferowanie kierowcom naprawdę bardzo dużego zasięgu na jednym ładowaniu. Według normy WLTP Mercedes EQC przejedzie na jednym ładowaniu do 417 km.

SUV obsługuje oczywiście technologię szybkiego ładowania. Od 0 do 80 proc. można go naładować w 40 minut. Aby uzyskać maksymalny możliwy zasięg, Mercedes-Benz EQC ładuje swoje akumulatory także w ruchu. Kierowca ma jednak duży wpływ na intensywność rekuperacji – może regulować jej poziom za pomocą manetek przy kierownicy. Może się zdać na tryb automatyczny regulowany przez system ECO Assist lub dostosować rekuperację do swoich preferencji.

>>> Mercedes EQC walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Napęd alternatywny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic <<<

Napęd na obie osie i 408 KM mocy

Przy bardzo dużym zasięgu Mercedes EQC ma do zaoferowania osiągi samochodu sportowego. Jego całkowita moc wynosi 408 KM. Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną, oferując moment obrotowy o wartości 760 Nm.

Dzięki inteligentnej strategii działania komponenty napędu dostarczają siłę napędową dokładnie tam, gdzie jest potrzebna, w zależności od sytuacji na drodze – efektywnie i niemal bezgłośnie. W pełni aktywny napęd na wszystkie koła 4MATIC poprawia stabilność prowadzenia, przede wszystkim w trudnych warunkach drogowych. W sposób ciągły rozdziela moc, zwiększając bezpieczeństwo prowadzenia i przyjemność z jazdy, a przy tym uwzględnia zapewnienie optymalnego zasięgu.

Od 0 do 100 km/h Mercedes EQC rozpędza się w 5,1 sekundy. W przeciwieństwie do elektryków starej daty nie ma problemów z jazdą po autostradzie. Może się rozpędzić nawet do 180 km/h.

Mercedes EQC, który zabiera całą klasę Premium w nową erę

Wraz z Mercedesem EQC wkraczamy w nową epokę mobilności. Stanowi on element rosnącej rodziny w pełni elektrycznych samochodów Mercedes-Benz i łączy cechy, które definiują naszą markę, takie jak jakość, bezpieczeństwo i komfort. Oferujemy naszym klientom progresywny design i wyjątkowy komfort jazdy – a to wszystko w połączeniu z zasięgiem absolutnie wystarczającym do codziennej eksploatacji

– mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w Mercedes-Benz Cars. Jej słowa nie mogą dziwić. Do czasu premiery modelu EQC kierowcy, którzy szukali luksusowego SUV-a z napędem elektrycznym byli zmuszeni do kompromisów. Mercedes EQC na takie nie idzie. Oferuje luksus, bogate wyposażenie, najnowsze i najbardziej zaawansowane systemy oraz osiągi sportowego samochodu. Kierowca nie musi się też przejmować zasięgiem, co w elektrykach dotąd zdarzało się rzadko.

Partnerem materiału jest Mercedes-Benz

Więcej o:
Copyright © Agora SA