Honda HR-V Sport - SUV, jakiego jeszcze nie było

Nazwa wyjaśnia wiele. HR-V Sport to sportowa odmiana subkompaktowego SUV-a Hondy, stworzona dla kierowców, którzy oprócz komfortu i bezpieczeństwa, w SUV-ach szukają też nuty szaleństwa

Honda określa nowego HR-Va najbardziej wyrafinowanym subkompaktowym SUVem w historii firmy. To odważna deklaracja, ale Japończycy mają powody, by być pewnymi siebie – HR-V to niezwykle dopracowana konstrukcja. Honda nie spoczęła jednak na laurach i dla swoich fanów przygotowała coś wyjątkowego. Mowa o odmianie Sport. Jej nazwa sporo wyjaśnia. Ale warto zagłębić się w szczegóły.

Honda HR-V Sport walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Samochód uniwersalny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj można oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic.

1.5 VTEC TURBO i Performance Damper

Nie mogło być inaczej – pod maskę sportowej odmiany HR-V trafił świetny silnik benzynowy, znany z modelu Civic, 1.5-litrowy VTEC TURBO. W japońskim SUV-ie zapewnia on 182 KM mocy maksymalnej i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego (220 Nm z bezstopniową przekładnią CVT).

Już to robi wrażenie, ale całą prawdę o charakterze silnika mówią dwie inne wartości: maksymalna moc osiągana jest przy 5500 obr./min. (6000 z CVT), a maksymalny moment obrotowy – w szerokim zakresie 1900-5000 (1700-5500 z CVT). Oznacza to, że silnik – jak to w Hondzie – lubi wysokie obroty, ale też charakteryzuje się elastycznością i dynamiką już w niskich zakresach obrotów.

Sportowe osiągi gwarantowane przez silnik muszą iść w parze ze zmianami w układzie jezdnym. Nie inaczej jest w HR-V Sport. Częścią pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilności nadwozia, jest specjalny system zawieszenia Performance Damper. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyły, poprawia stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach. To oczywiście nie koniec.

Układ kierowniczy HR-V Sport wykorzystuje zębatkową przekładnię ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.

Honda HR-V Sport. Sport już na pierwszy rzut oka

Zmiany stylistyczne, dodające autu charakteru, obejmują m.in. przód w stylu – jak opisuje go Honda – Solid Wing Face, z panelem w kolorze przydymionego chromu, który zastępuje wykończony jasnym chromem panel standardowego HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna czarna przednia krata wlotu powietrza otrzymała strukturę plastra miodu, podobnie jak światła przeciwmgielne.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykończono czarnym, błyszczącym lakierem. Usportowiony charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, dwie końcówki układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do zmian z przodu, a tylne światła otrzymały ciemniejsze oprawy, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji HR-V.

Dopełnieniem zmian w modelu są zmodyfikowane fotele, które w wersji Sport zapewniają lepsze podparcie pleców oraz w czarna podsufitka. Mimo niewątpliwie sportowego charakteru, najmocniejsza odmiana HR-V wciąż pozostaje przestronnym i praktycznym SUV-em zasługującym na miano najbardziej wyrafinowanego subkompaktowego SUVa w historii Hondy.

Honda HR-V Sport walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Samochód uniwersalny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj można oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic.

Honda HR-V SportHonda HR-V Sport Honda

Materiał powstał we współpracy z Hondą.

Więcej o:
Copyright © Agora SA