Dlaczego Honda CR-V to jeden z najczęściej kupowanych SUV-ów na świecie?

Honda CR-V od lat dzierży miano globalnego bestsellera. Skąd bierze się tak ogromna popularność tego modelu?

W ostatnich latach w motoryzacji obserwujemy wyraźny wzrost popularności SUV-ów i crossoverów. Jednym z samochodów, który zdefiniował ten segment jest Honda CR-V. Japoński SUV pojawił się na rynku już w 1995 r. i z miejsca stał się bestsellerem. Honda CR-V praktycznie co roku melduje się w dziesiątce największych hitów sprzedaży na całym świecie.

Jak podaje firma analityczna Jato Dynamics, w ubiegłym roku sprzedaż Hondy CR-V wyniosła 736 471 sztuk. Wynik absolutnie imponujący.

>>> Honda CR-V Hybrid walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Napęd alternatywny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic. <<<

Nowa Honda CR-VNowa Honda CR-V fot. Honda

Skąd bierze się popularność tego modelu?

Honda CR-V całkiem niedawno doczekała się małej rewolucji i do salonów sprzedaży wjechała zupełnie nowa, pod wieloma względami przełomowa, piąta generacja tego SUV-a. Amerykanie zapoznali się z tym modelem podczas targów w Los Angeles pod koniec 2016 roku, a do Europy auto dotarło w 2018 r., na najbardziej prestiżową motoryzacyjną imprezę na Starym Kontynencie - Salon Samochodowy w Genewie.

Najnowsza generacja Hondy CR-V podąża ścieżką wytyczoną przez poprzedników - to wzór praktycznego i rodzinnego SUV-a. Piąte wcielenie modelu dość mocno zmieniło wygląd. Nadwozie nabrało ostrzejszych, bardziej dynamicznych kształtów, pojawiły się przemodelowane zderzaki, masywniejsze nadkola i nowoczesne reflektory LED. Zmiany znaczące, ale model zachował swój charakter, za który tak lubią go kierowcy na całym świecie. To rasowy, muskularny SUV, którego rozpoznamy na ulicy już na pierwszy rzut oka.

Nowa Honda CR-VNowa Honda CR-V fot. Honda

Wzór rodzinnego i praktycznego SUV-a

Choć wymiary zewnętrzne zmieniły się nieznacznie, to nowa Honda CR-V imponuje przestrzenią we wnętrzu. Na tylnej kanapie podróżuje się bardzo wygodnie - nikt nie będzie narzekał na brak miejsca na nogi i nad głową. Przestronne wnętrze to zasługa zwiększonego rozstawu osi (o 30 mm) i poszerzenia nadwozia przy zachowaniu długości poprzednika. Z tyłu można posadzić tu naprawdę wysokie osoby i nie martwić się o ich komfort jazdy.

Co ważne, tunel środkowy jest symboliczny, więc pośrodku może jechać nie tylko dziecko. Jeżeli podróżujemy bez trzeciej osoby, to docenimy miękki podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Kolejny plus to dwa wyjścia USB (obsługują szybkie ładowanie, 2,5 A) oraz duże kieszenie w drzwiach. Wszystko to sprawia, że dłuższe podróże nową Hondą CR-V będą sprawiać przyjemność wszystkim pasażerom.

Nowa Honda CR-VNowa Honda CR-V fot. Honda

Po raz pierwszy w historii Honda CR-V dostępna jest także w wersji siedmiomiejscowej. Inżynierowie postarali się, aby zapewnić pasażerom ostatniego rzędu dużo przestrzeni, a także łatwy dostęp do ich miejsc. Fotele drugiego rzędu można przesunąć o 150 mm.

Ustawny bagażnik pomieści znakomite 561 l. Podłoga bagażnika jest teraz szersza o 160 mm (?) i dłuższa o 250 mm. Klapę można otworzyć bezdotykowo, a tylne fotele złożyć jednym ruchem. Duża przestrzeń bagażowa to kolejny atut Hondy CR-V, który czyni z niej idealną propozycję dla rodzin.

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Honda

Honda CR-V nie zawodzi również z przodu. Kieszenie w drzwiach pomieszczą półtoralitrowe butelki, uchwyty na kubki - dwie duże kawy, a ogromny schowek w podłokietniku – nawet laptopa lub damską torebkę.

>>> Honda CR-V Hybrid walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Napęd alternatywny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic. <<<

Honda CR-V 2018Honda CR-V 2018 fot. Honda

Nowa jakość w kabinie

Wnętrze nowej Hondy CR-V to kolejny krok w rozwoju bestsellerowego modelu - Japończycy postawili na nowocześniejszy projekt i materiały wysokiej jakości. Nowoczesność nie oznacza jednak niepotrzebnych udziwnień. Ergonomia CR-V może uchodzić za wzór dla segmentu. Mamy tu sporo fizycznych pokręteł i przycisków, co sprawia, że obsługa auta jest intuicyjna i wygodna.

Kabina jest elegancka, a strategiczne miejsca wykończono miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami. Wnętrze ożywiają metaliczne, polerowane elementy oraz panele ozdobne przypominające drewno. Standardowo, model CR-V dostępny jest z materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD. Oprócz prędkościomierza i obrotomierza ekran może pokazywać m.in. wskazania nawigacji, odtwarzaną muzykę, kontakty z telefonu czy dane dotyczące napędu 4x4. W nowej Hondzie CR-V pojawił się także wyświetlacz HUD. To rozwiązanie do tej pory kojarzyliśmy jedynie z SUV-ami klasy Premium. Znacznie podwyższa ono komfort i bezpieczeństwo jazdy – kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, a wszystkie najważniejsze informacje ma zawsze przed sobą.

Miłośnicy smarfonów z pewnością ucieszą się z integracji systemu multimedialnego ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto.

Nowa Honda CR-VNowa Honda CR-V fot. Honda

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

W rodzinnym SUV-ie priorytetem jest bezpieczeństwo, dlatego Honda – oprócz solidnej konstrukcji nadwozia – skupiła się na wyposażeniu nowej Hondy CR-V w cały zestaw systemów bezpieczeństwa i tych wspierających kierowcę. Najciekawsze z nich to:

  • system ograniczający skutki kolizji, który emituje akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz, w razie konieczności, automatycznie uruchamia układ hamulcowy,
  • system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu,
  • system utrzymywania na pasie ruch,
  • tempomat adaptacyjny (ACC),
  • inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC), który przewiduje i automatycznie reaguje na zajechanie drogi przez inny pojazd,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach,
  • system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania,
  • szerokokątna kamera cofania.

Chwalony benzynowy silnik turbodoładowany lub innowacyjny układ hybrydowy

Pod maską nowej Hondy CR-V znajdziemy benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Civic dziesiątej generacji. Jednostka współpracująca z ręczną skrzynią zapewnia 173 KM mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a z automatem – odpowiednio 193 KM

i 243 Nm. W zależności od wersji, zużycie paliwa waha się od 6,3 do 7,1 l/100 km. W tak dużym aucie to znakomite wyniki.

Nowa Honda CR-V HybridNowa Honda CR-V Hybrid fot. Honda CR-V

W najnowszej Hondzie CR-V nie znajdziemy silnika wysokoprężnego. Zamiast diesla , nowa Honda CR-V otrzymała wydajną i oszczędną hybrydę o łącznej mocy 184 KM, zużywającą zaledwie 5,3 l/100 km. Auto wyposażono w system iMMD, który automatycznie dobiera jeden z trzech trybów jazdy – EV Drive, Hybrid Drive lub Engine Drive – aby zapewnić najwyższą możliwą efektywność w zakresie osiągów i zużycia paliwa.

Piąta generacja Hondy CR-V otrzymała nowe zawieszenie, które zapewnia wysoki komfort podróżowania. Bez najmniejszego problemu wybiera ono nierówności na drodze. Co więcej, nowa Honda CR-V lepiej radzi sobie w terenie ze względu na zwiększony o 35 mm prześwit oraz nowe oprogramowanie układu AWD.

Popularność Hondy CR-V nie może dziwić

Wszystko to sprawia, że Honda CR-V jest jedną z najbardziej kompletnych i dopracowanych propozycji w segmencie. Grubo ponad 700 tysięcy sprzedanych aut w ubiegłym roku mówi samo za siebie.

Materiał został przygotowany przy współpracy z Hondą

Nowa Honda CR-VNowa Honda CR-V fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.