Nowa Honda HR-V to podobno "najbardziej wyrafinowany subkompaktowy SUV w historii Hondy". Sprawdzamy, co nowego wprowadził niedawny facelifting

Honda HR-V to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na całym świecie. Niedawno na rynek wjechała odświeżona wersja bestsellera. Z nowym wyglądem, jeszcze praktyczniejszym i lepiej wykonanym wnętrzem, pakietem nowoczesnych rozwiązań technicznych i silnikiem 1.5 Turbo w przypadku odmiany Sport. Nowa HR-V ma wszystko, żeby utrzymać świetną pozycję na rynku.

Elegancja i sportowy charakter – jak zmieniła się Honda HR-V z wyglądu?

Wystarczy jeden rzut oka na nową Hondę HR-V, żebyśmy wiedzieli, że mamy do czynienia z pełnokrwistym małym SUV-em. Jej sylwetka jest masywna, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewności za kierownicą. To jedna z tych cech SUV-ów, którą kierowcy tak bardzo sobie cenią.

Honda HR-V nie jest jednak kolejnym autem tego typu na rynku. To model o bardzo wyrazistym charakterze. Jego stylizacja nawiązuje do aut typu coupe, dzięki czemu HR-V jest jedną z najciekawszych, najbardziej dynamicznie prezentujących się propozycji w segmencie. Na drodze wyróżnia się takimi detalami, jak ukryte w słupkach C klamki tylnych drzwi czy linie poprowadzone przez całą długość nadwozia. Poliftingowych zmian dopatrzymy się w zderzakach, reflektorach i kracie wlotu powietrza. Auto otrzymało też nowe listwy ozdobne – z przodu oraz z tyłu, a także nowe wzory felg aluminiowych.

Najbardziej drapieżnie prezentuje się odmiana Sport. Rozpoznamy ją po przednim splitterze, bocznych listwach progowych, obramowaniach nadkoli i bardziej agresywnym tylnym zderzaku, który polakierowano na czarno. HR-V Sport otrzymał też czarne obudowy lusterek, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o dedykowanym dla tego modelu wzorze.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

Honda HR-V to najbardziej praktyczny SUV w swojej klasie

Kierowcy na całym świecie pokochali Hondę HR-V za jej ponadprzeciętną przestronność. Przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów, auto zaskakuje swoją praktycznością. Producent, nie bez powodu, chwali się, że udało mu się zachować idealną równowagę pomiędzy wiodącą w tej klasie przestronnością, łatwością użytkowania i możliwościami transportowymi, a dynamiczną i emocjonalną stylizacją.

Spójrzmy choćby na bagażnik. Jego pojemność wynosi 470 litrów, a po złożeniu foteli wzrasta do 1103 litrów. Szeroki otwór (1180 mm) oraz nisko poprowadzony próg załadunkowy (650 mm) zapewniają łatwy dostęp do przedziału bagażowego.  W HR-V nikt nie może także narzekać na przestrzeń nad głowami, pod nogami oraz na wysokości ramion.

System składania tylnych foteli – Magic Seats – zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli, których oparcia są dzielone w stosunku 60:40 celem uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagażu. Poza wyjściową pozycją uniesionych oparć foteli, użytkownik ma do wyboru trzy tryby ustawień – praktyczny, wysoki oraz długi.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

Nowe materiały, bogatsze wyposażenie, lepsze wyciszenie. Nowa Honda HR-V kusi nie tylko praktycznością

Lifting to zawsze okazja do poprawienia wykończenia kabiny. Honda HR-V otrzymała jeszcze przyjemniejsze w dotyku, wysokogatunkowe materiały, wstawki dekoracyjne ze szczotkowanego chromu oraz gustowne przeszycia. Trzeba jeszcze wspomnieć o zmodyfikowanych, wygodnych fotelach oraz nowych nawiewach umieszczonych przed pasażerem.

W odmianie Sport fotele obszyto unikalną dwukolorową tapicerką materiałową połączoną z bordową skórą naturalną. Kompozycję tę uzupełniają czarne, połyskujące wstawki w dolnej części deski rozdzielczej oraz na panelach konsoli środkowej. Uzupełnieniem dynamicznej stylizacji jest czarna podsufitka.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

Przy jeździe po drogach szybkiego ruchu docenimy znacznie lepsze wyciszenie nowego modelu. Japończycy wykorzystali materiały dźwiękochłonne, używane dotąd w znacznie droższych i większych samochodach. Nowa Honda HR-V otrzymała także system aktywnej redukcji hałasu (ANC).

System informacyjno-rozrywkowy zapewnia łatwą obsługę za pośrednictwem siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w desce rozdzielczej. Wyświetlacz systemu można dopasować do własnych preferencji, wybierając jeden z dwóch motywów, natomiast nawigowanie pomiędzy zakładkami w menu ułatwiają kolorowe ikony. System Honda Connect oferuje wiele możliwości podłączenia smartfonów i innych urządzeń multimedialnych za pośrednictwem: Wi-Fi, Bluetooth lub HDMI.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

Jakie systemy znajdziemy w modelu Honda HR-V?

Lista pokładowych systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa robi wrażenie:

  • system aktywnego hamowania w ruchu miejskim,
  • system ostrzegania przed kolizją czołową,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu,
  • system wspomagania świateł drogowych.

I wisienka na torcie - silnik 1.5 VTEC TURBO o mocy 182 KM

Absolutną nowością w gamie jest turbodoładowana jednostka 1.5 VTEC TURBO, którą znamy już z Civica czy CR-Va. To właśnie ją znajdziemy pod maską modelu HR-V Sport. Czterocylindrowy silnik zapewnia kompaktowemu SUV-owi bardzo dynamiczne osiągi, generując 182 KM mocy przy 5 500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W odmianach z bezstopniową przekładnią CVT, maksymalne 220 Nm momentu obrotowego generowane jest w zakresie od 1700 do 5500 obr./min.

Honda HR-V Sport z ręczną skrzynią potrzebuje 7,8 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h oraz może rozpędzić się maksymalnie do 215 km/h. W wersjach z opcjonalną, bezstopniową przekładnią CVT, sprint do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a samochód może rozpędzić się do 200 km/h.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

A dla spokojniejszych kierowców? Oszczędny i wydajny silnik 1.5 i-VTEC

Rolę bazowej jednostki pełni teraz jednostka 1.5 i-VTEC. Oferuje ona 130 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm. Modele z tym silnikiem i sześciostopniową skrzynią manualną lub opcjonalną bezstopniową przekładnią CVT przyspieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 10,2 sekundy oraz 11,7 sekundy.

Nowa Honda HR-V to również dopracowane właściwości jezdne i układ kierowniczy, a także nowy układ tłumienia nierówności.

Skąd bierze się sukces modelu? To jedna z najbardziej kompletnych propozycji na rynku

Rynkowy sukces modelu HR-V nie powinien dziwić. To nie tylko jeden z najbardziej praktycznych, komfortowych i najlepiej wyposażonych SUV-ów tych rozmiarów, ale również auto o przyciągającej wzrok stylistyce, oferujące prawdziwą przyjemność z jazdy. Najlepszym tego przykładem jest 182-konny HR-V Sport – jedna z najbardziej dynamicznych i zadziornych ofert w tym segmencie.

Materiał został przygotowany przy współpracy z Hondą.

2019 Honda HR-V2019 Honda HR-V fot. Honda

Więcej o: