Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech. Francuzi pokazali hybrydy, jedna przejedzie 50 km na samym prądzie

E-Tech w miejskich Renault będzie oznaczać wersje hybrydowe. W przypadku Clio E-Tech mówimy o klasycznej hybrydzie, a w Captur E-Tech to hybryda typy plug-in.

Renault Captur E-Tech to hybryda typu plug-in (PHEV), czyli taka którą możemy podpiąć do gniazdka i podładować. Na układ hybrydowy składają się trzy silniki: benzynowy 1.6, silnik elektryczny odpowiedzialny za napędzanie kół oraz e-motor zintegrowany z rozrusznikiem. Skrzynia to bezstopniowa przekładnia. Do prędkości 135 km/h Captur może poruszać się w trybie czysto elektrycznym. Napięcie, pod którym działa układ to 400V.

Według pomiarów WLTP na samym prądzie będzie mógł przejechać nawet 50 km dzięki akumulatorowi o pojemności 9,8 kWh. Pojawiła się także informacja, że w jeździe typowo miejskiej Captur E-Tech w trybie EV będzie w stanie pokonać i 65 km. Ale tak znakomite wyniku spodziewalibyśmy się w idealnych dla elektryka warunkach.

Deklarowane zużycie paliwa? Capturowi E-Tech udało się uzyskać około 1,5 l/100 km przy średniej emisji 34 g CO2/km.

Renault Clio E-Tech i Captur E-TechRenault Clio E-Tech i Captur E-Tech fot. Renault

Z kolei Renault Clio E-Tech to klasyczna hybryda z mniejszym akumulatorem o pojemności 1,2 kWh (230V). Moc hybrydowego układu w przypadku hatchbacka to 138 KM. Francuzi podkreślają, że w miejskiej jeździe Clio E-Tech nawet 80 proc. czasu będzie potrafiło przejechać na samym silniku elektrycznym, a tryb EV przy spokojnym przyspieszaniu pozwoli rozpędzić się do 70-75 km/h.

W ruchu miejskim hybryda ma zapewniać o 40 proc. niższe zużycie benzyny i emisję poniżej 100 g CO2/km.

Renault Clio E-Tech i Captur E-TechRenault Clio E-Tech i Captur E-Tech fot. Renault

Renault Clio E-Tech i Captur E-Tech to dopiero początek elektrycznej ofensywy marki.

Renault do 2022 r. chce mieć w swojej ofercie osiem elektrycznych i dwanaście zelektryfikowanych modeli (zwykłe i ładowane z gniazdka hybrydy). Niedługo powinniśmy poznać szczegóły polskiej oferty hybrydowych mieszczuchów. Wtedy do Clio i Captura E-Tech z pewnością jeszcze wrócimy.

>>> Zobacz. Hybrydy Plug-in mają wiele zalet. Ważne, jak są użytkowane:

Więcej o: