Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid. Dwa miejskie auta z miękką hybrydą

Fiat 500 doczekał się odmiany hybrydowej. Ma to być tzw. miękka hybryda z nowym silnikiem 1.0 o mocy 70 KM. Ten sam oszczędny napęd otrzyma także Panda.

Zupełnie nowy Fiat 500 ma być samochodem w pełni elektrycznym i na dobre wprowadzić markę w erę elekromobilności. Nową pięćsetkę zobaczymy w tym roku. Całkiem prawdopodobne, że i produkcja w turyńskich zakładach marki ruszy jeszcze w 2020 r.

Zanim to nastąpi aktualna generacja otrzyma znacznie oszczędniejszą i przyjaźniejszą środowisku odmianę Hybrid. Dobrze nam znany silnik 1.2 został zastąpiony nowocześniejszym, trzycylindrowym motorem 1.0 z rodziny Firefly. Moc nowej jednostki to 70 KM, czyli o 1 KM więcej. Nowością jest także ręczna, 6-biegowa skrzynia (z 1.2 łączono piątkę) oraz układ miękkiej hybrydy, który pozwolił obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 (Fiat mówi o 30 proc.).

Jak działa miękka hybryda w Fiacie 500 Hybrid?

System BSG jest zamontowany bezpośrednio na silniku i obsługiwany jest przez pasek, który napędza również mechanizmy pomocnicze. System pozwala na odzyskanie energii podczas hamowania i zwalniania, przechowywanie jej w akumulatorze litowym o pojemności 11 Ah i wykorzystanie, przy maksymalnej mocy 3600 W, do ponownego uruchomienia silnika w trybie Stop&Start i wspomagania go podczas przyspieszania.

Dzięki tej technologii, silnik spalinowy wyłącza się nawet przy prędkościach poniżej 30 km/h, poprzez prostą zmianę biegu na neutralny (wskaźnik na desce rozdzielczej, który wyświetla informacje o układzie hybrydowym, podpowiada kierowcy, kiedy to zrobić). W tym trybie akumulator litowy zasila wszystkie funkcje, zapewniając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem.

Fiat 500 HybridFiat 500 Hybrid fot. Fiat

Nie tylko Fiat 500 - miękką hybrydę otrzymała także Panda

W naszej galerii znajdziecie także zdjęcia drugiego miejskiego modelu, który otrzyma nowy układ. To Fiat Panda. Obydwa auta prezentowane są w wersjach Hybrid Launch Edition.

Z Fiatem 500 Hybrid i Pandą Hybrid będziemy mieli okazję zapoznać się bliżej już na początku lutego podczas oficjalnej prezentacji. Do obydwu mieszczuchów na pewno więc wrócimy. Mamy nadzieję, że będziemy mogli wam wtedy zdradzić już szczegóły polskiej oferty - np. wyposażenie, datę premiery czy orientacyjną cenę.

Fiat Panda HybridFiat Panda Hybrid fot. Fiat

Więcej o:
Komentarze (5)
Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid. Dwa miejskie auta z miękką hybrydą
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mocnyfuk

    0

    Jak popatrzeć na to, że kiedyś drwili z toyoty jak wprowadzali hybrydy a teraz w co drugim aucie innych producentów można je znaleźć. Tak jak tu, ale król jest tylko jeden w tej dziedzinie

  • Gość: SKF

    Oceniono 1 raz -1

    Miekka hybryda to sciema. Zeby hybryda miala sens motor elektryczny i baterie musza byc w stanie rozpedzic samochod do minimum 60 km/h i odzyskac znaczna ilosc energii w czasie hamowania. Ta miekka hybryda to po prostu lepsze wykorzystanie istniejacego alternatora, ale dramatycznej redukcji zuzycia paliwa w ruchu miejskim nie nalezy oczekiwac.

  • Gość: Adam

    Oceniono 1 raz -1

    A co z nowa generacja 500 i następcą Pandy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX