Audi A8 L 60 TFSI e quattro - hybrydowa limuzyna, która przejedzie na prądzie 46 km

Audi A8 L 60 TFSI e quattro dołącza do oferty nowego Audi A8. To mocna, ładowana hybryda z gniazdka. W sumie kierowca ma do dyspozycji 449 KM mocy, a na samym prądzie przejedzie prawie 50 km.

Audi A8 60 TFSI e quattro debiutuje w przedłużonej wersji L, ale już za parę tygodni ma być pokazana także wersja ze standardowym rozstawem osi.

Co kryje się pod nowym oznaczeniem "60 TFSI e quattro"? Hybryda typu plug-in. Silnik spalinowy to benzynowe 3.0 V6 TFSI o mocy 340 KM (500 Nm). Za napęd elektryczny odpowiada z kolei permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 100 kW i z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół pojazdu.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Audi A8 L 60 TFSI e quattroAudi A8 L 60 TFSI e quattro fot. Audi

Moc systemowa Audi A8 L 60 TFSI e quattro to 449 KM. Moment obrotowy to 700 Nm. Gdy oba silniki współpracują ze sobą na pełnych obrotach, limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jej ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent podaje, że zgodnie z normą NEFZ napęd typu plug-in w modelu A8 zużywa tylko 2,5 litra paliwa na 100 km.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro na napędzie elektrycznym rozpędza się maksymalnie do 135 km/h, a zasięg jazdy elektrycznej w jego przypadku wynosi zgodnie z normą WLTP do 46 km.

Audi A8 L 60 TFSI e quattroAudi A8 L 60 TFSI e quattro fot. Audi

Domyślne Audi A8 L 60 TFSI e quattro ma się poruszać w trybie EV. Silnik spalinowy uaktywnia się dopiero wtedy, gdy kierowca mocniej, przełamując opór, wciśnie pedał gazu – punkt wyczuwalnego oporu jest zmienny i zależy od aktualnie dostępnej mocy napędu elektrycznego. Dostępny będzie także tryb jazdy "Hybrid".

>>> Czy silniki Diesla mają jeszcze sens?

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA