Peugeot e-208 z polskimi cenami. Wyjściowa wersja załapałaby się na dopłaty

Peugeot e-208 kosztuje w Polsce 124 900 złotych, a to oznacza, że załapałby się na rządowe dopłaty do elektryków. O ile te wejdą w życie w takiej formie, jaką na razie proponuje ministerstwo. Ile kosztuje e-208 w pozostałych wersjach?

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Peugeot e-208 to elektryczna wersja nowego Peugeota 208. Silnik ma 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie o pojemności 50 kWh pozwolą przejechać nawet 340 km na jednym ładowaniu (zasięg mierzony wg normy WLTP). Peugeot e-208 obsługuje szybkie ładowarki 100 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 0 do 80 proc. zajmuje tylko 30 minut. Elektryczny Peugeot 208 rozpędza się do 100 km/h w 8,1 s.

Ile Peugeot e-208 kosztuje w Polsce?

Francuzom udało się ustalić cenę wyjściową poniżej 125 tysięcy złotych, co może się okazać kluczowe, kiedy w życie wejdą przepisy o rządowych dopłatach do elektryków dla klientów indywidualnych (kiedy, czy i w jakiej finalnie formie... na odpowiedzi trzeba jeszcze poczekać). Peugeot e-208 Active kosztuje dokładnie 124 900 zł. Na wyposażeniu znajdziemy tu m.in. automatyczną klimatyzację, radio, Bluetooth, automatyczne światła, tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i parę systemów bezpieczeństwa.

Półkę wyżej znajdziemy e-208 Allure wycenione na 130 300 zł. Poszerza wyposażenie o czujniki parkowania, LED-owe reflektory z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, alufelgi oraz system multimedialny z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. Z kolei za Peugeota e-208 GT-Line trzeba będzie zapłacić 137 800 zł. Tutaj dostajemy już pełne LED-y, sportowe fotele, 17-calowe obręcze kół i kilka stylistycznych smaczków. Na szczycie oferty znajduje się GT za 146 800 zł dodatkowo oferuje kierowcy ambientowe oświetlenie, Alcantarę, lepsze multimedia, przyciemniane szyby czy bezkluczykowy dostęp do auta.

Peugeot e-208Peugeot e-208 fot. Peugeot

Peugeot e-208 - konkurenci. Jak wypada na tle segmentowych rywali?

Peugeot e-208 jest bardzo blisko spokrewniony z Corsą-e. Niemiecki bliźniak jest ciut tańszy i wyjściowo w wersji Edition kosztuje 124 490 zł (przypomnijmy, e-Peugeota wyceniono na 124 900 zł). W segmencie B znajdziemy jeszcze Renault ZOE, które teraz kosztuje 133 900 zł - mówimy o wersji R90 z 90-konnym silnikiem. Mocniejsze, 109-konne ZOE wyceniono na 144 400 zł. Renault niedawno jednak przeprowadziło poważny lifting swojego elektryka, możliwe więc, że zmieni się także cennik.

Reszta popularnych aut elektrycznych marek popularnych nie zalicza się do segmentu B. Albo mówimy o maluchach z A pokroju Smartów czy e-Upa, albo rasowych kompaktach. Jako ciekawostkę możemy jeszcze podać ceny BMW i3, które podobnie jak e-208 ma ok. 4 m. Jest jednak wyraźnie mocniejsze i droższe - w bazowej wersji BEV 120Ah (170 KM) wyceniono je na 168 900 zł.

Peugeot e-208Peugeot e-208 fot. Peugeot

>>> Tylko trochę droższy od e-208 ma być VW ID.3. Czy będzie rewolucją, tak jak obiecuje producent?

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.