Frankfurt 2019 | Ford stawia na hybrydy i SUV-y

Ford do Frankfurtu przywiózł przede wszystkim SUV-y. Hybrydowe SUV-y.

Ford mocno przebudowuje swoją gamę modelową, co najlepiej widać we Frankfurcie. W Europie amerykańska marka zamierza stawiać na napędy hybrydowe oraz samochody typu crossover lub SUV.

Ford we Frankfurcie 2019Ford we Frankfurcie 2019 fot. Filip Trusz

Właśnie dlatego na stoisku pojawił się prawdziwy gigant. Ford Explorer na naszych ulicach będzie się wyróżniał rozmiarami. Masywny SUV ma ponad 5 m długości. Do tej pory tę magiczną barierę przekracały tylko flagowe SUV-y producentów klasy premium. I tak spore Hyundai Santa Fe, Kia Sorento czy Ford Edge to okolice 4,7-4,8 m długości.

w Europie w wersji hybrydowej PHEV. Oznacza to, że SUV-a będzie można doładować z gniazdka. Na samych bateriach (13,1 kWh) Explorer ma przejechać ok. 40 km. Ford rozsądnie podszedł do rozmiarów swojego auta i nie wsadził mu pod maskę małego silnika R4. Układ hybrydowy Forda Explorera składa się ze spalinowego silnika 3.0 EcoBoost V6 o mocy ok. 350 KM oraz elektrycznego silnika, która dostarcza kolejne 100 KM. Łączna moc układu ma wynosić nawet 450 KM o 840 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ford we Frankfurcie 2019Ford we Frankfurcie 2019 fot. Filip Trusz

We Frankfurcie zobaczycie także nowego Forda Kuga. Ten SUV będzie dostępny w aż trzech hybrydowych wersjach. Najmocniejszą odmianą będzie ładowana z gniazdka, 222-konna Kuga PHEV. Pod maską pracuje benzynowy silnik R4 o pojemności 2,5 litra. Dzięki bateriom 14,4 kWh na samym motorze elektrycznym Kuga przejedzie 50 km.

Ten sam silnik 2.5 będzie napędzał także klasyczną hybrydę, ale jej parametrów jeszcze nie znamy. Wiemy, że do sprzedaży wejdzie w drugiej połowie 2020 r. Bliżej premiery poznamy szczegóły techniczne.

Ostatnia hybryda to tzw. miękka hybryda z instalacją 48v. Ford Kuga w tym wydaniu ma pod maską diesla 2.0 EcoBlue o mocy 147 KM.

Ford we Frankfurcie 2019Ford we Frankfurcie 2019 fot. Filip Trusz

W Niemczech nie mogło zabraknąć najmłodszego crossovera w rodzinie, a więc modelu Puma. Kiedyś pod tą nazwą znaliśmy małe i drapieżne coupe, teraz Puma powraca z nadwoziem, na punkcie którego oszalał cały świat. Ford Puma również będzie dostępny jako tzw. "miękka hybryda" z instalacją 48-woltową. Miękka hybryda ma sprawić, że Ford Puma będzie zużywać o ok. 9 proc. mniej paliwa, co zmierzono zgodnie z normą WLTP.

Ford we Frankfurcie 2019Ford we Frankfurcie 2019 fot. Filip Trusz

Jeżeli pojedziecie na Salon Samochodowy we Frankfurcie, to warto odwiedzić stoisko Forda. Opisane auta to nie jedyne modele, jakie przyjechały na niemieckie targi.

>>> Szwedzi budują drogę, która ładuje samochody podczas jazdy:

Więcej o: