Nowe Smarty EQ ForTwo oraz EQ ForFour z pakietem nowości. Elektryczny silnik bez zmian

Po serii teaserów i zapowiedzi wreszcie zaprezentowano nowe Smarty EQ ForTwo oraz EQ ForFour. Odświeżone elektryki przyjadą na targi we Frankfurcie.

Rozpoczynający się w przyszłym tygodniu Salon Samochodowy we Frankfurcie będzie miejscem premiery nowych Smartów EQ. Zadebiutuje tam Smart EQ ForTwo oraz Smart EQ ForFour. Nowości nie dotyczą jednak napędu obydwu modeli. W dalszym ciągu będą korzystały z elektrycznego silnika o mocy 82 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Bez zmian także w kwestii akumulatorów, które mają 17,6 kWh pojemności i pozwalają przejechać ok. 160 km na jednym ładowaniu Smartowi EQ ForTwo oraz 137-155 km większej odmianie ForFour. Dokładnych osiągów odświeżonych Smartów jeszcze nie poznaliśmy, ale teraz ForTwo przyspiesza do 100 km/h w 11,5 s, a ForFour w 12,7 s. Obydwa autka obsługują szybkie ładowanie, dzięki któremu od 10 do 80 proc. będzie je można naładować w 40 minut.

Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020 fot. Smart

Sporo zmieniło się za to we wnętrzu, gdzie pierwsze skrzypce gra teraz duży, 8-calowy ekran dotykowy ze znacznie nowszą i prostszą w obsłudze wersją systemu multimedialnego. Nowe Smarty EQ nie będą też miały najmniejszego problemu z integracją ze smartfonami, co producent bardzo mocno podkreśla na pierwszych zdjęciach promocyjnych.

W kabinie wygospodarowano sporo wygodnych i przestronnych schowków, do czego Smart zdążył nas już przyzwyczaić.

Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020 fot. Smart

Facelifting to także okazja do odświeżenia wyglądu elektrycznych maluchów. ForTwo i ForFour czerpią garściami z konceptów ForEasy oraz ForEasy+. Mają nowe przody, przemodelowane zderzaki i kilka pomniejszych zmian stylistycznych. W oczy rzucają się jednak przede wszystkim nowe LED-owe reflektory. W naszej galerii umieściliśmy sporo zdjęć nowych Smartów.

Lifting nie przynosi dużych zmian dla Smartów EQ, ale trzeba pamiętać, że marka przechodzi teraz przez trudny okres. Daimler na początku roku sprzedał chińskiemu koncernowi Geely 50 proc. udziałów w marce. Giganci stworzyli spółkę joint venture, w której mają po 50 proc. udziałów. "Nowy" Smart ma się skupić na produkcji elektryków, a auta będą powstawać w Chinach. Pierwszy zupełnie nowy model będzie gotowy w 2022 r.

Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020Smart EQ ForTwo oraz ForFour 2020 fot. Smart

>>> Szwedzi budują drogę, która ładuje samochody podczas jazdy:

Więcej o: