Honda e gotowa do produkcji. Do wyboru będą dwa silniki elektryczne

Honda już od jakiegoś czasu pokazywała nam elektryczny model Honda e, ale wciąż znajdował się na etapie prototypu. Teraz zobaczyliśmy wersję produkcyjną, która jest praktycznie identyczna jak zapowiadające ją koncepty.

Honda nie mijała się z prawdą, kiedy przy okazji prezentacji prototypów zapowiadała, że są w 99 proc. identyczne jak produkcyjne auto. Tuż przed premierą we Frankfurcie (targi startują już w przyszłym tygodniu) Japończycy pokazali kilka zdjęć Hondy e i wygląda dokładnie tak samo. Będziemy mieli więc do czynienia z sympatycznym miejskim autem, które miesza nowoczesny napęd i wyposażenia z retro stylistyką.

Klienci do wyboru mają mieć dwie wersje silnikowe. W bazowej e-motor zaoferuje ok. 134 KM mocy, a w mocniejszej - 154 KM. Moment obrotowy to 315 Nm. Mocniejsza Honda e ma się rozpędzać do 100 km/h w 8 sekund. Silnik elektryczny będzie napędzał koła tylnej osi, jazda małym elektrykiem ma więc dostarczać sporo frajdy. Akumulatory mają pojemność 35,5 kWh i pozwolą na przejechanie 220 km na jednym ładowaniu. Honda e ma oczywiście obsługiwać technologię szybkiego ładowania, a tuż przed premierą producent mówi, że do 80 proc. autko można naładować w 30 minut.

Honda eHonda e fot. Honda

Produkcyjna Honda e będzie wyposażona w kilka nowinek technicznych. Choćby lusterka w postaci kamer, które są absolutną nowością w tak małym aucie. Do tej pory korzystano z nich w samochodach pokroju Lexusa ES i Audi e-tron. Na pokładzie nie zabraknie też ogromnych ekranów, zaawansowanego systemu multimedialnego i całej armii nowoczesnych asystentów i systemów. Z pewnością na plus zapisujemy oddzielny panel do obsługi klimatyzacji. To zawsze wygodniejsze rozwiązanie niż chowanie wszystkiego w nawet najbardziej intuicyjny system.

Oficjalna premiera już w przyszłym tygodniu. Będziemy we Frankfurcie i na pewno odwiedzimy małą Hondę e na jej stoisku, a wam dostarczymy kolejnych zdjęć i informacji.

Honda eHonda e fot. Honda

>>> Zobacz nasz test nowej Hondy Civic Type R:

Więcej o:
Komentarze (6)
Honda e gotowa do produkcji. Do wyboru będą dwa silniki elektryczne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Janusz

    Oceniono 1 raz 1

    Fajne te czinkłeczetno, takie japońskie jakby:-)

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz 1

    mogę im dołożyć trzeci taki z piły tarczowej na 230v.

  • Gość: anana

    0

    Nie wiem kto projektowałam nadwozie... Jak bym miała kupować auto tylko do miasta to już lepiej wziąć aygo za niecałe 40 tys z 72KM. Może i małe, ale nie kosztuje dużo i niewiele pali. Wygląd też o wiele lepezy.

  • Gość: Lusi

    0

    Projektant był nietrzeźwy

  • Gość: bottom

    0

    Zajefajny!

  • Gość: SKF

    Oceniono 2 razy 0

    Wazniejsza od motoru elektrycznego jest technologia baterii. To w bateriach nastepuje zamiana energii chemicznej na elektryczna. Baterie sa odpowiednikiem silnika spalinowego ktory jest jednoczesnie zbiornikiem paliwa i produktow spalania. To rozmiar baterii ogranicza moc silnika elektrycznego. Silnik elektryczny spelania bardziej funkcje skrzyni biegow.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX