Kia Ceed Sportswagon PHEV i Kia XCeed PHEV - czas na hybrydy ładowane z gniazdka

Już niedługo Kia wprowadzi na rynek kolejne wersje kompaktowego Ceeda. Kombi (Sportswagon) oraz crossover XCeed doczekają się hybrydy typu plug-in. Na samym prądzie mają przejechać nawet 60 km.

Kia XCeed PHEV oraz Kia Ceed Sportswagon mają wejść do sprzedaży na rynku europejskim w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Obydwa samochody to hybrydy typy plug-in (można je ładować z gniazdka) i korzystają z tego samego napędu. Układ hybrydowy, na który składają się silnik elektryczny oraz benzynowa, czterocylindrowa jednostka 1.6, łącznie dostarcza kierowcy 141 KM mocy oraz 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku hybryd Kia nie korzysta z bezstopniowej skrzyni CVT, a sześciostopniowego, dwusprzęgłowego automatu.

W trybie czysto elektrycznym Kie mają przejechać nawet 60 km. Warto jednak podkreślić, że nie jest to jeszcze oficjalna, homologowana wartość. Nie poznaliśmy jeszcze oficjalnego zużycia paliwa.

Kia Ceed Sportswagon PHEVKia Ceed Sportswagon PHEV fot. Kia

Na drodze hybrydy rozpoznamy przede wszystkim po trochę przemodelowanym grillu. Ładowarkę podpina się z przodu auto, po jego lewej stronie.

Producenci zdążyli nas już przyzwyczaić, że hybrydy są bardzo bogato wyposażone. Nie inaczej będzie w przypadku Kii XCeed PHEV oraz Ceeda Sportswagon PHEV. Ekran dotykowy może mieć aż 10,25 cala, a system multimedialny otrzymał nowe funkcje, zaprojektowane z myślą o hybrydach - przykładowo, na mapie zaznaczone będą stacje ładowania, a my będziemy mogli śledzić dokładną pracę układu hybrydowego. Na liście opcji znajdziemy wirtualne zegary, których wyświetlacz ma 12,3 cala.

Kia Ceed Sportswagon PHEVKia Ceed Sportswagon PHEV fot. Kia

Więcej o:
Copyright © Agora SA