BMW X5 xDrive45e. Hybryda z sześciocylindrowym silnikiem

BMW uzupełnia ofertę X5 o hybrydową odmianę X5 xDrive45e. To mocna hybryda ładowana z gniazdka, która na samym prądzie ma przejechać do 87 km.

Układ BMW X5 xDrive45e składa się z rzędowego, sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 3 litrów. Spalinowa jednostka dostarcza kierowcy lekko ponad 280 KM, elektryczny motor dorzuca ok. 100 KM. Maksymalna moc układu to 394 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tej wersji standardem jest oczywiście napęd 4x4 xDrive oraz ośmiostopniowy automat.

Osiągi? Ogromny SUV ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. Podawana przez producenta prędkość maksymalna to 235 km/h.

BMW X5 xDrive45eBMW X5 xDrive45e fot. BMW

BMW X5 xDrive45e zostało wyposażone w spore baterie o pojemności 24 kWh. Te zapewnią duży zasięg w trybie elektrycznym - BMW szacuje, że to od 67 do nawet 87 km na jednym ładowaniu. W zależności od stylu jazdy kierowcy średnie zużycie paliwa ma wynosić od 1,2 do 1,9 l/100 km. To pomiary wykonane wg WLTP. W przypadku hybryd plug-in producenci mierzą spalanie na pełnych akumulatorach, o czym warto pamiętać. Kiedy skończy się prąd BMW X5 xDrive45e będzie zużywać znacznie więcej, ale i tak trzeba przyznać, że w tak dużym i ciężkim aucie podane wartości robią wrażenie.

Zamontowanie dużych akumulatorów okupiono mniejszym bagażnikiem. W porównaniu z innymi X5 hybryda pomieści mniej o 150 l. Bagażnik ma mieć równe 500 l.

BMW X5 xDrive45eBMW X5 xDrive45e fot. BMW

>>> Coraz więcej producentów stawia w swoich samochodach na układy hybrydowe. Czy na rynku wciąż jest miejsce na hybrydy?

Więcej o: