Nowe Renault Zoe - czas na drugą generację. Zasięg to nawet 389 km na jednym ładowaniu

Filip Trusz
Renault Zoe to samochód elektryczny numer 1 w Europie. Jednak w ostatnich miesiącach na rynku pojawiło się kilku groźnych konkurentów, Renault postanowiło więc bardzo mocno odświeżyć bestseller. Jakie zmiany przynosi druga generacja Renault Zoe?

Nowe Renault Zoe będzie się musiało zmierzyć na rynku z coraz mocniejszą konkurencją. Auta podobnych rozmiarów niedawno zaprezentował koncern PSA - Peugeota e-208 oraz Opla Corsę-e. Nowe Renault Zoe ma zaoferować aż 389 km zasięgu na jednym ładowaniu. To zasługa nowych baterii, które przy identycznych rozmiarach mają pojemność 52 kWh. Wcześniej baterie miały 40 kWh, a deklarowany zasięg francuskiego elektryka to ok. 300 km. Przeskok w kolejną generację oznacza więc wyraźną poprawę.

Renault Zoe 2020Renault Zoe 2020 fot. Renault

Nowe Renault Zoe ma obsługiwać także technologię szybkiego ładowania. Podczas pierwszej prezentacji podano następujące czasy ładowania:

  • 30 minut przy użyciu ładowarki 50 kW DC - 145 km zasięgu,
  • 1 godzina przy użyciu ładowarki 22 KW - 126 km zasięgu,
  • 9 godzin i 25 minut przy użyciu 7 kW Wallbox - pełne ładowanie od 0 do 100 proc.

Kolejną dużą nowością jest motor elektryczny R135, który zgodnie z nazwą dostarcza kierowcy 135 KM mocy oraz 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dotychczas w najmocniejszej wersji było to ok. 110 KM. Nowe Renault Zoe ma przyspieszać do 100 km/h w  10 sekund, a na drodze szybkiego ruchu rozpędzić się do 140 km/h. Od 80 do 120 km/h nowe Zoe rozpędzi się w 7,1 s, o 2,2 s szybciej.

Słabszy motor R110 ma pozostać w ofercie.

Renault ZoeRenault Zoe fot. Renault

Nowa generacja to także odświeżony wygląd elektryka. Sporo pozmieniało się również w kabinie, gdzie znajdziemy dwa duże ekrany - 10 calowy przed oczami kierowcy (wirtualne zegary) oraz 9,3 calowy wyświetlacz nowego systemu multimedialnego. Ten będzie obsługiwał Android Auto oraz Apple CarPlay.

Imponować ma lista pokładowych systemów bezpieczeństwa. Zoe zostanie wyposażone m.in. w asystenta martwego pola, system utrzymywania w pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne światła, asystenta wjazdu na wzniesienie czy system awaryjnego hamowania.

Renault Zoe 2020Renault Zoe 2020 fot. Renault

Więcej o:
Komentarze (5)
Nowe Renault Zoe - czas na drugą generację. Zasięg to nawet 389 km na jednym ładowaniu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: KaA

    Oceniono 1 raz 1

    Zasięg coraz lepszy, ale to i tak auto typowo miejskie. Na trasy nie ma co nim wyjeźdzac. Jak ktoś potrzebuje auta na dłuższe dojazdy do pracy to nie ma nic lepszego niż diesel. Mój avensis trójka 147 KM, prowadzi się świetnie a najważniejsze że jest trwały. A elektryki, może kiedyś ale jeszcze nie teraz

  • Gość: pardix22

    Oceniono 3 razy 1

    Nadal nie jest to za dużo, ale jak widać każdy robi teraz elektryki, nawet ssang wypuszcza elektryczną wersję korando. Patrząc na cały rynek motoryzacyjny to różnice w markach nie są już tak duże jak kiedyś

  • Gość: Andacht

    Oceniono 3 razy 1

    Ostatnio miałem wątpliwą przyjemnośc usiąść za kierownicą Renault Zoe obenej generacji. Rozumiem, że jest to auto segmentu B, rozumiem, że jest to pojzad głównie do jazdy po mieście, jednak nie rozumiem jak w aucie za blisko 130 tysięcy PLNów można użyć jedynie twardych plastików do wykończenie wnętrza. Przypominało ono Ssang Yonga Actyon z 2006 roku - wszystko czego dotykałem było twarde, podłokietniki, boczki drzwi itp.. Nie oczekiwał bym po tym aucie jakości Audi, ale wydaje mi się, że osoba płacąca takie pieniądze za tak małe auto oczekiwała by czegoś lepszego.
    Dosłownie chwilę potem usiadłem w nowej Dacii Duster chyba w średniej wersji wyposażenia, fajerwerków nie było, ale zauważalnie lepiej.

  • Gość: Leon

    0

    W czasie, gdy Toyota i Koreańczycy dopieszczali hybrydy jak nikt inny, a Nissan z Renault rozwijali małe elektryki (Leaf, Zoe, ...) jak nikt inny, koncern Volkswagena stawiał na nudne, co generację takie same, konserwatywne auta z kopcącym tdi. Teraz Volkswagen próbuje gonić, ale strata jest nie do odrobienia. Nieszczelne Audi E-tron, grożące pożarem, to najlepszy tego dowód.

  • Gość: SKF

    0

    Fajnie. Czy sa dostepne jakies informacji chemii tych ogniw i jak wyglada system zarzadzania bateriami?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX