Mazda już w przyszłym roku wprowadzi do sprzedaży elektryczne auto. Później przyjdzie czas na hybrydy

Mazda już niedługo przyspieszy elektryfikację swojej gamy modelowej. W rozmowie z zagraniczną prasą szef Mazdy, Akira Marumoto, zdradził plany japońskiej marki na najbliższe miesiące.

Akira Marumoto w rozmowie z serwisem "Auto News" zdradził kilka szczegółów dotyczących przyszłości lubianej w Polsce marki. Mazda pierwszy elektryczny samochód ma wypuścić na drogi już w przyszłym roku. Chwilę później, w latach 2021-2022, do oferty dołączą hybrydy ładowane z gniazdka.

Elektryfikacja gamy to część walki Mazdy z emisją CO2. W tym roku producent wprowadzi do sprzedaży nową Mazdę 3 z rewolucyjnym silnikiem Skyactiv-X, którego emisja CO2 jest niższa niż 100 g/km. W Polsce kompakt z tą jednostką będzie kosztował wyjściowo 112 900 zł. Więcej pisaliśmy o tym w tym miejscu: Mazda 3 - cennik 2019. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X wjeżdża do salonów. Wiemy, ile kosztuje.

Współpraca Mazdy z Toyotą

Jakiś czas temu informowaliśmy o utworzeniu spółki EV Common Architecture Spirit. Ma się ona zająć produkcją pełnej gamy pojazdów z napędem elektrycznym – od samochodów małolitrażowych, przez auta miejskie i limuzyny, aż po samochody sportowe i furgonetki. Toyota przejęła 90 proc. udziałów w nowej spółce, natomiast pozostałe 10 proc. przypada po równo dla Mazdy i Denso.

Zadaniem Toyoty jest wprowadzenie największego wkładu finansowego oraz know-how w zakresie pojazdów elektrycznych. Z kolei inżynierowie Mazdy pracują nad przełomowymi technologiami, jak przedstawiony kilka miesięcy temu silnik o samoczynnym zapłonie, o którym wspomnieliśmy powyżej.

Powrót silnika Wankla do samochodów Mazdy

Wiemy też, że do samochodów Mazdy ma powrócić silnik Wankla. Jednak tym razem nie będzie napędzać kół, tylko posłuży jako generator doładowujący akumulator - tzw. range extender.

Elektryk, mający zadebiutować już w przyszłym roku, ma być podobno dostępny na niektórych rynkach z dodatkowym silnikiem spalinowym w formie wspomnianego range extendera. Dzięki temu zasięg takiego pojazdu będzie dużo większy niż w przypadku zastosowania wyłącznie silnika elektrycznego. Mały silnik Wankla nie zajmie dużo miejsca, a do tego jest lekki i nie generuje dużych wibracji. Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w autach elektrycznych.

Więcej o:
Komentarze (23)
Mazda już w przyszłym roku wprowadzi do sprzedaży elektryczne auto. Później przyjdzie czas na hybrydy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • spyderman2

    Oceniono 12 razy 8

    jak nie kopci to pisie sÓwereny nie bedom kupować. im większego puści dyma tym większy gieroj na podkarpaciu
    i musi mieć też z tyłu hak aby zaczepić azora, bo cały rok przywiązany do budy to niech pobiega

  • dejacek

    Oceniono 12 razy 8

    szacunek należy się Maździe za to że nie idzie ślepo za trendem i nie produkuje 3 cylindrowych terkotek z turbo o pojemności 900 cm3

  • sztucznypolak

    Oceniono 11 razy 7

    Silnik Wankla juz kilka razy usilowano wprowadzic, ze slabymi efektami.
    Ale moze to jest ta wlasciwa droga. Pracujacy w miare rownomiernych warunkach, przy dosyc stalym obciazeniu. Moze sie udac.

  • tay2

    Oceniono 6 razy 4

    Upadku motoryzacji ciąg dalszy.... Nikt nie mówi, skąd brać prąd na docelowe ładowanie niezliczonych milionów samochodów, ile zanieczyszczeń idzie w powietrze przy wytwarzaniu ogniw, i jak utylizować setki milionów akumulatorów....

  • Gość: neros

    Oceniono 2 razy 2

    Jak japońskie hybrydy to głównie toyota, doświadczenie większe, a ich napędy są sprawdzone w praktyce, a oni dopiero je planują ...

  • Gość: izzo

    Oceniono 1 raz 1

    Po co te wynalazki? Ja tam wolę klasyczne auta, xlv jeżdżę już 3 rok i nie zamierzam zmieniać mojego dobrego dieselka :)

  • Gość: Pao

    Oceniono 1 raz 1

    MOże niech się skupią na elektrykach, w temacie hybryd nie mają szans z toyotą.

  • Gość: POświry

    Oceniono 35 razy -17

    a tak kilka lat temu POświrki znawcy chełpili sie że niemieckie turbo wynalazki rodem z lat 80 wyprzedziły Japonie hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX