Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w pierwszym kwartale 2019 roku w Polsce zarejestrowano 6 527 nowych samochodów hybrydowych. To o 1 190 sztuk więcej (+22,30 proc.) niż w analogicznym okresie w 2018 roku. Liderem nadal jest Toyota, jednak pierwszy raz od dawna japońska marka zanotowała nieznaczny spadek sprzedaży hybryd. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2019 roku do klientów trafiły 3 993 hybrydowe Toyoty. To 138 sztuk i 3,34 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2018 r.
Najchętniej kupowaną japońską hybrydą jest Toyota C-HR. Futurystyczny crossover od momentu swojej premiery bije rekordy popularności, a w ciągu pierwszego kwartału 2019 roku do polskich kierowców trafiło 1 460 egzemplarzy tego modelu (o 212 więcej niż rok wcześniej). Na drugim miejscu znalazł się schodzący z rynku Auris (779 egzemplarzy), a podium zamyka miejska Toyota Yaris w odmianie hybrydowej (763 egzemplarze). Dalej w zestawieniu mamy kolejne Toyoty – hybrydową RAV4 (620 szt.) i Corollę (366 szt.). Dopiero na szóstym miejscu znalazły się tzw. „miękkie hybrydy” od Audi – model A6 (362 szt.), Q7 (309 szt.) i Q8 (227 szt.). Tuż za Audi, z wynikiem 205 sprzedanych hybryd, znalazł się Mercedes Klasy C. Dopiero na 10. miejscu znalazł się hybrydowy Lexus NX (184 samochody).
Analizując statystyki sprzedaży aut hybrydowych w ostatnich latach, można zauważyć ogromny wzrost. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2014 roku polscy kierowcy kupili niespełna 4 tysiące samochodów hybrydowych. Już rok później było to 5,6 tysiąca, a dwa lata później – 9 889 aut. W 2017 nastąpił niespodziewany skok sprzedaży, bo producenci sprzedali łącznie 17 055 samochodów hybrydowych. W zeszłym roku na polskie drogi wyjechało aż 23 390 takich aut, zatem tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Pomaga w tym fakt, że coraz więcej producentów ma w swoich ofertach auta z napędem częściowo alternatywnym. Kierowcy mają do dyspozycji zarówno klasyczne hybrydy, jak i odmiany typu plug-in z możliwością doładowania z gniazdka. W niektórych autach (szczególnie w segmencie premium) pojawia się także układ mild-hybryd, nazywany "miękką hybrydą". Wówczas silnik spalinowy jest wspierany układem rozrusznika i alternatora, i może przejmować napęd w sytuacjach zmniejszonego obciążenia.
Źródło: SAMAR