Car of the Year 2019 - Samochodem Roku 2019 w Europie został Jaguar I-Pace. Wygrał o włos

Piotr Kozłowski
Po raz pierwszy w historii konkursu Car of the Year o zwycięstwie zadecydowała dogrywka. Ostatecznie Samochodem Roku 2019 został elektryczny Jaguar I-Pace. Ale nie tylko brytyjska marka ma powody do zadowolenia.

Samochód Roku wybierany jest przez 60 dziennikarzy z całej Europy. W jury konkursu zasiada dwóch przedstawicieli z Polski - Wojciech Sierpowski i Maciej Ziemek. Ten drugi jest również członkiem jury w plebiscycie The Best of Moto.pl.

W ścisłym finale konkursu Car of the Year 2019 znalazło się siedem samochodów:

Walka była bardzo zacięta. W grze do samego końca pozostawało aż pięć z siedmiu powyższych modeli.

  • Jaguar I-Pace - 250 punktów (w dogrywce Jaguar okazał się lepszy od Alpine)
  • Alpine A110 - 250 punktów
  • Kia Ceed - 247 punktów
  • Ford Focus - 235 punktów
  • Citroen C5 Aircross - 210 punktów
  • Peugeot 508 - 192 punkty
  • Mercedes Klasy A - 116 punktów

Poniżej można zobaczyć, jak głosowali dziennikarze z poszczególnych krajów:

Zdobywca tytułu Car of the Year 2019

Konkurs Car of the Year to najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs na najlepszy samochód w Europie. Pierwszą edycję, w 1964 roku, wygrał Rover 2000. W ostatnich latach tytuł trafiał do: Volvo XC40 (2018), Peugeot 3008 (2017), Opla Astry (2016) czy Volkswagena Passata (2015).

Tegoroczny zdobywca tytułu Samochodu Roku to w pełnie elektryczny SUV z dwoma silnikami (każdy z nich odpowiada za napęd jednej osi) o łącznej mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 696 Nm. I-Pace osiąga pierwsze 100 km/h po upływie 4,5 s. Elektryczny Jaguar na jednym ładowaniu może przejechać 475 km. 

Więcej o:
Komentarze (55)
Car of the Year 2019 - Samochód Roku 2019. Jaguar I-Pace wygrał o włos
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • le_szek

    Oceniono 41 razy 31

    Ale jak to, nie wygrała Skoda? W końcu z artykułów o niej w ostatnim roku wynika, że każdy ich model to ósmy cud świata, hit miażdżący konkurencję, a tu nic?

  • mitochondrium52

    Oceniono 6 razy 4

    przypominam, ze zasieg zostal ustalony w warunkach laboratoryjnych, temperaturze ok. 21°C (+/- 2 bodajze), bez wlaczonych odbiornikow energi czyli bez ogrzewania badz tez klimatyzacji, radia itp. No i dotego jak ktos napisal ponizej napedzany w Polsde weglem kamiennym, w Niemczech w polowie kamiennym i brunatnym a we Francji w duzej mierze energia jadrowa, bo taki mamy mix energetyczny

  • Gość: slr

    Oceniono 7 razy 3

    354 000 zł Jaguar, 234 000 zł Alpine, Kia ceed w full opcji za 100 000 zł i idą łeb w łeb. No cóż ... Świadczy to tylko o Jaguarze i Alpinie że ledwo wygrywają ze zwykłym autem segmentu C.

  • bugaboo

    Oceniono 13 razy 3

    Samochodem roku auto, ktorym nie dojade z Gdanska do Krakowa i napedzane jest weglem brunatnym

  • Gość: Moto

    Oceniono 2 razy 2

    To ciekawe. Tytuł samochodu roku wygrał przedmiot który nie spełnia podstawowego wymogu samochodu, czyli nie można się nim sprawnie poruszać. Ciekawe kiedy ten tytuł otrzyma np. kredens albo telewizor?

  • lm648

    Oceniono 4 razy 2

    Ale jak to , nie wygrała SKODA :) )))) Przecież to najlepszy samochód świata według wszystkich rankingów jakie były gdziekolwiek i kiedykolwiek prowadzone :) )))

  • Gość: tomasz

    Oceniono 14 razy 2

    Jak widać korańczycy pną się w górę, sam byłem pod wrażeniem jakości wykończenia tivoli na jeździe próbnej. Większych problemów z silnikami nie maja, zazwyczaj to solidne i trwałe jednostki

  • remo29

    Oceniono 13 razy 1

    Crossovery i małe "SUV-y" uważam za największy chłyt materkindowy od czasu pakowania silników diesla w małe miejskie popierdółki, ale ten Jaguar jest naprawdę ładny, widziałem go w sobotę na żywo. Nie kupiłbym, bo te auta są bez sensu, ale ładny jest.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX