Auto Tesli przejechało prawie 600 tys. km i wciąż trzyma się świetnie. To rekord

Bartłomiej Pawlak
Okazuje się, że samochody elektryczne mogą być bardziej wytrzymałe niż mogliśmy się spodziewać. Jeden z egzemplarzy Tesli Modelu X w ciągu dwóch i pół roku przejechał ponad 560 tysięcy kilometrów i wciąż trzyma się świetnie.

Większość kierowców przez cały okres użytkowania auta nie osiąga przebiegów zbliżonych do pół miliona kilometrów. Tymczasem firmie Tesloop (zarządzającej od trzech lat flotą samochodów Tesli) udało się uzyskać w jednym z egzemplarzy Tesli Model X przebieg równy 350 tysięcy mil, czyli około 563 tysiące kilometrów.

To jak na razie absolutny rekord w przypadku samochodów firmy Elona Muska. Co ciekawe, tak duży przebieg w jednym samochodzie Tesloop został uzyskany w zaledwie dwa i pół roku, bo auto zaczęło być wykorzystywane w połowie 2016 roku. Łatwo więc policzyć, że dziennie samochód średnio przejeżdżał około 383 mil (około 616 kilometrów). 

Model X w około 900 dni nie tylko pokonał ponad pół miliona kilometrów, ale przewiózł też aż siedem tysięcy osób. Pomimo, że liczby te naprawdę imponują, samochód wciąż jest w bardzo dobrym stanie. Zarówno jego wnętrze, jak i karoseria wyglądają niemal jak nowe.

 

Tesloop deklaruje, że koszty utrzymania auta w należytym stanie (np. wymiany hamulców) wyniosły zaledwie 18 tysięcy dolarów. Dodaje też, że samochód nigdy nie miał żadnej awarii.

Co więcej auto Tesloop wciąż korzysta z oryginalnych akumulatorów. W czasie intensywnej eksploatacji ich realna pojemność spadła o około 13 procent. Nowy samochód przy baterii pełnej w 95 procentach pokazywał zasięg na poziomie 247 mil, a po dwóch i pół roku eksploatacji - 215 mil.

Akumulatory wytrzymały więc próbę pomimo konieczności codziennego ładowania ich do pełna i doładowywania w wolnych chwilach między przejazdami.

Więcej o:
Komentarze (84)
Tesla Model X przejechała prawie 600 tys. km i trzyma się świetnie. To światowy rekord
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ech

    0

    nie wspomne juz o brzydocie tego auta

  • Gość: ech

    Oceniono 1 raz 1

    Tesla to badziew jakich malo - ktos kto ma blade pojecie o it i jest choc troche myslacy nigdy nie wsiadzie do tego gowna - nawet jakby mi dali gratis i placili za jazde to bym nie wzial

  • Gość: Taksa

    0

    Niedawno lotnisko w Londynie sprzedawalo swoje Tesle -taksówki.Auta z przebiegiem ponad 500 000 kilometrow były jak nowe ,w idealnym stanie a akumulatory wciąż miały ponad 90 % pojemności.jedna z nich udało się kupic Polakowi i był o tym niedawno tekst w mediach.Powiedzial,ze jest absolutnie szczęśliwy,ze zdazyl na aukcje i kupil.

  • Gość: gosc

    0

    a przejechało tam czy z powrotem??????? bo jeżeli tam i z powrotem to już 1 milion i 200 tysi

  • Gość: Just True

    0

    He he he. Mercedes 123 1.6 milona km, nie będę wspominał o wieku bo ta tesla już nawet jako żyletka nie będzie istnieć... Dalej czujcie motłoch...

  • dura_lex

    Oceniono 2 razy -2

    Po 2,5 roku koszta napraw wyniosły ledwie tyle co nowe auto klasy średniej. Cudowny wynalazek! :D

  • sl1234

    Oceniono 4 razy -2

    Drodzy Teodroecy: Oto fakty - kupilem swoja Tesla X trzy lata temu za jedyne $ 106 tys ( z podatkami ) czyli okolo 400 tys PLN I kocham kazdengo centa lub grosa wydanego. Przez trzy lata "przejechalem" okolo 20 000 mil czyli " zaledwie" 36 000 km. Koszt to ladowanie wynosi $ 0.0 gdyz mam baterie sloneczna na dachu domu. Tak po wstepnej inwestycji rzedu $ 50 tys za baterie 12 kW oszczedzam okolo $ 4 000 miesiecznie na rachunkach za elektrycznosc (wlaczajac ladownie Tesli oraz podgrzewanie basenu ).Oprocz tego, Kredyt podakowy $ 15 000 to byl mily !!! Go Tesla
    Teraz uzytkownie Tesla:
    1. Ladowanie w domu na zasilaczu 240V to 27 mil na godzine czyli okolo 50 km na godzine

    2. Ladowanie w Supercharger na autostradzie (bezplatne dla Model X) to 250 mil na godzine czyli "pelny bak" w godzine - wystarczy aby pojsc na kawe…

    Serwis: Nie trzeba

    Gwarancja pojazdu - cztery lata - bumper to bumper - czyli wszystko

    Gwarancja baterii - osiem lat

    Go Tesla !!!!!

    SL

  • Gość: EV

    Oceniono 13 razy 5

    Dlatego lobby spalinowe hejtuje Tesle. W autach spalinowych zarabia sie glownie na serwisie a elektryk sie nie psuje. BMW z Samsungiem robilo testy i okazuje sie ze przy normalnym miejskim uzytkowaniu oraz standardowym ladowaniu bateria zachowa 70% pojemnosci po 30 latach co oznacza srednie zuzycie 1% na rok. Silniki rowniez przejada 1mln kilometrow wiec na czy zarobi serwis? Musk twierdzi ze najwiekszym kosztem hamujacym spadek cen jest logistyka. Gdyby wszystkie czesci oraz cale auto bylo produkowane w jednym miejscu a odbior byl z parkingu Tesli to auto bylo by przynajmnie 10-20% tansze w zaleznosci od wolumenu sprzedazy :-) Mam elektryka od dwoch lat i juz nigdy nie kupie spalinowki. Zapomnialem co to serwis, spaliny, tankowanie oraz halas. O wygodzie z jazdy bez skrzyni biegow nie wspomne bo i tak malo osob to zrozumie :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX