Auto Tesli przejechało prawie 600 tys. km i wciąż trzyma się świetnie. To rekord

Bartłomiej Pawlak
Okazuje się, że samochody elektryczne mogą być bardziej wytrzymałe niż mogliśmy się spodziewać. Jeden z egzemplarzy Tesli Modelu X w ciągu dwóch i pół roku przejechał ponad 560 tysięcy kilometrów i wciąż trzyma się świetnie.

Większość kierowców przez cały okres użytkowania auta nie osiąga przebiegów zbliżonych do pół miliona kilometrów. Tymczasem firmie Tesloop (zarządzającej od trzech lat flotą samochodów Tesli) udało się uzyskać w jednym z egzemplarzy Tesli Model X przebieg równy 350 tysięcy mil, czyli około 563 tysiące kilometrów.

To jak na razie absolutny rekord w przypadku samochodów firmy Elona Muska. Co ciekawe, tak duży przebieg w jednym samochodzie Tesloop został uzyskany w zaledwie dwa i pół roku, bo auto zaczęło być wykorzystywane w połowie 2016 roku. Łatwo więc policzyć, że dziennie samochód średnio przejeżdżał około 383 mil (około 616 kilometrów). 

Model X w około 900 dni nie tylko pokonał ponad pół miliona kilometrów, ale przewiózł też aż siedem tysięcy osób. Pomimo, że liczby te naprawdę imponują, samochód wciąż jest w bardzo dobrym stanie. Zarówno jego wnętrze, jak i karoseria wyglądają niemal jak nowe.

 

Tesloop deklaruje, że koszty utrzymania auta w należytym stanie (np. wymiany hamulców) wyniosły zaledwie 18 tysięcy dolarów. Dodaje też, że samochód nigdy nie miał żadnej awarii.

Co więcej auto Tesloop wciąż korzysta z oryginalnych akumulatorów. W czasie intensywnej eksploatacji ich realna pojemność spadła o około 13 procent. Nowy samochód przy baterii pełnej w 95 procentach pokazywał zasięg na poziomie 247 mil, a po dwóch i pół roku eksploatacji - 215 mil.

Akumulatory wytrzymały więc próbę pomimo konieczności codziennego ładowania ich do pełna i doładowywania w wolnych chwilach między przejazdami.

Więcej o:
Komentarze (84)
Tesla Model X przejechała prawie 600 tys. km i trzyma się świetnie. To światowy rekord
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Koto

    Oceniono 3 razy -3

    Ojoj, wspaniale. To dlatego Tesle zajmują jedne z ostatnich miejsc w rankingach niezawodności, mniej więcej na poziomie produktów GM? Raporty napraw samochodów używanych w realnych warunkach pokazują "troszkę" inne, np. kilkukrotne wymiany superprostych, bezawaryjnych silników. Błahostki (niedziałające bajeranckie klamki, nieszczelności, niespasowanie elementów, którego następstwem jest wytarcie lakieru do gołej blachy) pomijam. Do tego autopilot w stylu "move fast, break things", w tym przypadku, czasami, "kill people". Hejt straszny, ale tak to wygląda. SUV za pół miliona złotych.

  • Gość: aertgery

    Oceniono 7 razy -3

    Nigdy nie miała żadnej awarii?? Na necie są filmiki, jak prawie nowe Tesle z przebiegami kilkunastu km mają już awarię, co prawda drobne pierdółki które czasami można zdalnie naprawić, ale awaria to awaria.

  • dura_lex

    Oceniono 2 razy -2

    Po 2,5 roku koszta napraw wyniosły ledwie tyle co nowe auto klasy średniej. Cudowny wynalazek! :D

  • sl1234

    Oceniono 4 razy -2

    Drodzy Teodroecy: Oto fakty - kupilem swoja Tesla X trzy lata temu za jedyne $ 106 tys ( z podatkami ) czyli okolo 400 tys PLN I kocham kazdengo centa lub grosa wydanego. Przez trzy lata "przejechalem" okolo 20 000 mil czyli " zaledwie" 36 000 km. Koszt to ladowanie wynosi $ 0.0 gdyz mam baterie sloneczna na dachu domu. Tak po wstepnej inwestycji rzedu $ 50 tys za baterie 12 kW oszczedzam okolo $ 4 000 miesiecznie na rachunkach za elektrycznosc (wlaczajac ladownie Tesli oraz podgrzewanie basenu ).Oprocz tego, Kredyt podakowy $ 15 000 to byl mily !!! Go Tesla
    Teraz uzytkownie Tesla:
    1. Ladowanie w domu na zasilaczu 240V to 27 mil na godzine czyli okolo 50 km na godzine

    2. Ladowanie w Supercharger na autostradzie (bezplatne dla Model X) to 250 mil na godzine czyli "pelny bak" w godzine - wystarczy aby pojsc na kawe…

    Serwis: Nie trzeba

    Gwarancja pojazdu - cztery lata - bumper to bumper - czyli wszystko

    Gwarancja baterii - osiem lat

    Go Tesla !!!!!

    SL

  • single_malt

    Oceniono 6 razy -2

    Z cyklami ladowania cos tu nie gra (jak ze spalinami w dieslu VW) . Akumulator litowo-jonowy np laptopa moze wytrzymac 15 lat ale musi byc 90% czasu podlaczony do ladowarki. Ma wtedy po 15 latach 80% pojemniosci nowego akumulatora Ciekawy byl by wynik dla akumultora Tesli nie po 2,5 roku tylko po 10-ciu.latach

  • bartekgryko

    Oceniono 4 razy -2

    przez 2,5 roku koszty wymiany klocków itp wyniosły 18tys dolarów czyli ok 66.000 złotych, nieźle.... a gdzie cena prądu

  • farcry3

    Oceniono 8 razy -2

    A prąd, który ładował kierowca tego auta to był z wungla czy z OZE ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX