Auto Tesli przejechało prawie 600 tys. km i wciąż trzyma się świetnie. To rekord

Bartłomiej Pawlak
Okazuje się, że samochody elektryczne mogą być bardziej wytrzymałe niż mogliśmy się spodziewać. Jeden z egzemplarzy Tesli Modelu X w ciągu dwóch i pół roku przejechał ponad 560 tysięcy kilometrów i wciąż trzyma się świetnie.

Większość kierowców przez cały okres użytkowania auta nie osiąga przebiegów zbliżonych do pół miliona kilometrów. Tymczasem firmie Tesloop (zarządzającej od trzech lat flotą samochodów Tesli) udało się uzyskać w jednym z egzemplarzy Tesli Model X przebieg równy 350 tysięcy mil, czyli około 563 tysiące kilometrów.

To jak na razie absolutny rekord w przypadku samochodów firmy Elona Muska. Co ciekawe, tak duży przebieg w jednym samochodzie Tesloop został uzyskany w zaledwie dwa i pół roku, bo auto zaczęło być wykorzystywane w połowie 2016 roku. Łatwo więc policzyć, że dziennie samochód średnio przejeżdżał około 383 mil (około 616 kilometrów). 

Model X w około 900 dni nie tylko pokonał ponad pół miliona kilometrów, ale przewiózł też aż siedem tysięcy osób. Pomimo, że liczby te naprawdę imponują, samochód wciąż jest w bardzo dobrym stanie. Zarówno jego wnętrze, jak i karoseria wyglądają niemal jak nowe.

 

Tesloop deklaruje, że koszty utrzymania auta w należytym stanie (np. wymiany hamulców) wyniosły zaledwie 18 tysięcy dolarów. Dodaje też, że samochód nigdy nie miał żadnej awarii.

Co więcej auto Tesloop wciąż korzysta z oryginalnych akumulatorów. W czasie intensywnej eksploatacji ich realna pojemność spadła o około 13 procent. Nowy samochód przy baterii pełnej w 95 procentach pokazywał zasięg na poziomie 247 mil, a po dwóch i pół roku eksploatacji - 215 mil.

Akumulatory wytrzymały więc próbę pomimo konieczności codziennego ładowania ich do pełna i doładowywania w wolnych chwilach między przejazdami.

Więcej o:
Komentarze (84)
Tesla Model X przejechała prawie 600 tys. km i trzyma się świetnie. To światowy rekord
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Victory

    Oceniono 36 razy 34

    Niedługo ten egzemplarz będzie do kupienia na naszym rynku z magicznym przebiegiem 175000 :D

  • sselrats

    Oceniono 24 razy 20

    To i tak nic w porownaniu z milionem aut elektrycznych w Polsce.

  • wicipinski

    Oceniono 15 razy 7

    Szybko policzyłem, ze ta tesla przejechała średnio 650 km dziennie. Przy średnim zasięgu na 1 ładowaniu ok 200 km, oznacza, ze były 3-4 cykle na dobę. Chyba właściciel nie wysiada z niej wcale.

  • ireneusz50a

    Oceniono 6 razy 6

    w tych samochodach nie ma co sie psuć po za zużyciem baterii, jego cena to funkcja kosztów wymiany baterii, pozostałe koszty są nie uzasadnione.

  • Gość: EV

    Oceniono 13 razy 5

    Dlatego lobby spalinowe hejtuje Tesle. W autach spalinowych zarabia sie glownie na serwisie a elektryk sie nie psuje. BMW z Samsungiem robilo testy i okazuje sie ze przy normalnym miejskim uzytkowaniu oraz standardowym ladowaniu bateria zachowa 70% pojemnosci po 30 latach co oznacza srednie zuzycie 1% na rok. Silniki rowniez przejada 1mln kilometrow wiec na czy zarobi serwis? Musk twierdzi ze najwiekszym kosztem hamujacym spadek cen jest logistyka. Gdyby wszystkie czesci oraz cale auto bylo produkowane w jednym miejscu a odbior byl z parkingu Tesli to auto bylo by przynajmnie 10-20% tansze w zaleznosci od wolumenu sprzedazy :-) Mam elektryka od dwoch lat i juz nigdy nie kupie spalinowki. Zapomnialem co to serwis, spaliny, tankowanie oraz halas. O wygodzie z jazdy bez skrzyni biegow nie wspomne bo i tak malo osob to zrozumie :-)

  • Gość: polmo

    Oceniono 7 razy 5

    Z tym wnętrzem to troszkę polecieli, może była prana? Jak na 7 tysięcy osób, które tam przez chwilkę nawet siedziało, to chyba tam żadnych dzieci nie wozili. Ale i tak nieźle.

  • kapitan_rzbik

    Oceniono 4 razy 4

    mega wynik, wychodzi e lepiej kuipić tesle niż mecedesa e lub bmw 5

  • darmen987

    Oceniono 6 razy 2

    W silniku elektrycznym nie ma co się psuć ...

  • Gość: roni

    Oceniono 14 razy 2

    Każdy nowy samochód w tak krótkim czasie prawdopodobnie też bez problemu machnąłby taki dystans. Jak tesla chce się chwalić to niech pokaże jak 5-cio letni lub starszy ich model zachowuje się w zmiennych warunkach klimatycznych temp. -15 do +30 na dystansie 100 tyś km TO WTEDY POGADAMY.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX