BMW sprzedaje coraz więcej "elektryków"

Bawarski koncern chwali się wzrostem sprzedaży samochodów elektrycznych w październiku. Przy okazji informuje, że akumulatory i silniki z modelu i3 trafią już niebawem do... autobusów.

Tylko w październiku dostarczono 13 016 egzemplarzy elektrycznych modeli BMW, BMW iPerformance i MINI Electric na całym świecie – to wzrost o 38,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.

Licząc od początku roku, koncern BMW sprzedał 110 560 takich samochodów. To daje wzrost o 41,6 proc., porównując z ubiegłym rokiem. Do końca tego roku producent chce uzyskać cel 140 tys. sprzedanych zelektryfikowanych samochodów.

Przed pierwszą wojną światową samochód kosztował Polaka tyle, co dziś kosztuje samolot

Cel na przyszły rok jest jeszcze bardziej ambitny – 500 tys. takich aut ma trafić do klientów. Dlatego gama modelowa aut wspomaganych silnikiem elektrycznym musi się zwiększyć. W 2025 r. pojawi się w sprzedaży aż 25 zelektryfikowanych modeli, a 12 będzie całkowicie elektrycznych (m.in. BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT). Najbliższa premiera takiego samochodu już w listopadzie. Podczas LA Auto Show zadebiutuje długo oczekiwany koncept iNEXT Vision Vehicle.

W tej chwili grupa BMW rozwija 5. generację elektrycznego układu napędowego. Cechuje się on zoptymalizowanym współdziałaniem motoru elektrycznego, przekładni mocy i akumulatora. Nowością jest fakt, że silnik elektryczny nie będzie już wykorzystywać metali ziem rzadkich. Pierwsze silniki tej generacji pojawią się na drogach już w modelu iX3 w 2020 roku.

Silniki elektryczne oraz akumulatory wysokonapięciowe przeznaczone do BMW i3 trafią do miejskiego autobusu produkowanego przez turecką firmę Karsan. Dostawy podzespołów będą realizowane na podstawie umowy zawartej pomiędzy Karsan i BMW Group. Autobus jest produkowany w tureckim mieście Bursa i oferowany zarówno na lokalnym rynku, jak i za granicą. Elektryczny silnik z modelu i3 oferuje 170 KM maksymalnej mocy i 250 Nm momentu obrotowego.

Zainstalowano w nim wysokonapięciowe akumulatory składające się z 8 modułów (po 12 ogniw każdy) o pojemności do 44 kWh. Karsan Jest Electric otrzyma dwa takie akumulatory o łącznej pojemności 88 kWh, które zapewnią zasięg do 210 km na jednym ładowaniu.

Autobus będzie w stanie pełnić służbę przez 18 godzin bez potrzeby dodatkowego uzupełniania energii. Mierzący 6 metrów długości pojazd zapewni miejsca dla 26 pasażerów – o 4 więcej niż konwencjonalna wersja tego modelu. Dzięki niskiej podłodze, autobus będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.

Więcej o:
Komentarze (2)
BMW sprzedaje coraz więcej ?elektryków?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Patryk Martin

    0

    Elektryki to pieśń przyszłości. Ogólnie podobają mi się beemki - tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem X5-tki, którą zakupiłem w Autorawicki.pl. Jestem zadowolony z tego modelu - sprawdza się w codziennej jeździe.

  • matamzimu

    0

    ło bożenko kto im to rysuje? może ten autobus będzie ładniejszy
    średnio kumam co ta wizualizacja ma pod maską? bagażnik? atrapę silnika? puste miejsce żeby nogi wyciągnąć? nie wiem ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX