-
"B4 i B5 - Volvo rejestruje nowe oznaczenia. Trafią na SUV-a, którego Polacy kochają"
No nie wiem, czy tego "SUV-a" Polacy rzeczywiście kochają. Bycie nr 1 w sprzedaży nowych aut w klasie to jeszcze niewiele znaczy. To zaledwie kilka tysięcy aut, a sprzedawało się, bo było tanie, o 1/3 tańsze od Audi Q5 czy beemki X3. Nie tak dobrze jeżdżące, ale równie dobrze wykonane, stąd wyniki. Ale tych parę tysięcy nabywców to nie jest na tyle liczebna grupa, żeby była reprezentatywna dla narodu liczącego 30 milionów ludzi z hakiem, co?
Polacy kochają, owszem, ale Audi A4 B5 i A6 C5. I wszystko, co lata na 1.9 TDI 90 KM. Bez złośliwości, to dobre auta i bardzo dobry silnik.
Piszę "SUV" bo to żaden SUV, to średni crossover. SUV to Mercedes GLS albo Range Rover Vogue. -
-
-
Zastanawia mnie jak zamierzaja upakowac baterie. Platforma na ktorej oparte jest XC60 ma miejsce na baterie w tunelu srodkowym. Nie sadze zeby tam bylo wystarczajaco duzo miejsca na 60 do 80 kWh baterii. Bateria w tunelu srodkowym ma 9 kWh pojemnosci. Brak zbiornika paliwa zwolni miejsce pod siedzeniami, ale to da miejsce na moze dodatkowe 10 kWh. Przy napedzie tylko na tyl znajdzie sie miejsce na baterie pod maska. Jednak z technicznego punktu widzenia to koszmar. Trzeba doprowadzic przewody i obieg cieczy chlodzacej do wszystkich modulow baterii rozrzuconych po calym samochodzie. Nie widze w jako sposob to moze byc tansze niz rozwiazania stosowane w Chevrolecie Bolcie czy Tesli. System chlodzenia baterii ciecza jest niezbedny zeby miec mozliwosc szubkiego ladowania i zeby zapewnic dluga zywotnosc baterii. Nissan Leaf wykorzystuje jako heatsink konstrukcje samochodu i panel pod samochodem, ale jak pokazuje doswiadczenie to nie wystarczy. Leaf ma dosc znaczna degradacje pojemnosci baterii. Dla Nissana narazie nie bylo to problemem, bo Nissan sam produkowal swoje baterie i wymienial je na gwarancji.
Chyba, ze Volvo ma gdzies asa w rekawie i okaze sie ze mozna upakowac baterie pod cala podloga.
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Gość: jakr8
Oceniono 7 razy 5
Szkoda diesla D5 - jeden z lepszych