Elimen E-VN1 - kolejny samochód elektryczny z Polski

Oto pierwszy, elektryczny samochód oparty o strukturę kompozytową, w całości zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce.

Elimen E-VN1 to elektryczny van, który powstał na ultralekkich kompozytach. Jest wytrzymały, a do tego dużo lżejszy od konkurencyjnych kompozytów. Podstawowa wersja waży zaledwie 600 kg. Producent podaje, że koszt przejechania 100 km wynosi 7 zł, a w zależności od zastosowanej baterii samochód może przejechać od 100 do 300 km. Auto jest napędzane zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce silnikiem bezszczotkowym w technologii BLDC o mocy 14,9 kW. Układ szybkiego ładowania oraz elektronika pokładowa również zostały zaprojektowane nad Wisła.

Najważniejszym atutem tego pojazdu jest jego przestrzeń ładunkowa. Elimen E-VN1 pozwala przewieźć ponad 4 m3 towaru ważącego do 800 kg. W zależności od wersji dostęp znajduje się w centralnej lub tylnej części pojazdu. Dojścia o wymiarach 1480x2050 (środek) oraz 1000x2170 (tył) mogą być zamykane automatyczną szybką roletą.

Dlaczego samochody spalają więcej niż deklarują producenci?

Już podstawowa wersja samochodu oferuje GPS, komputer pokładowy z telemetrią układu baterii, zdalną diagnostyką, możliwość zdalnego ograniczania prędkości oraz system nawigacji oparty na Google Maps. Komputer samochodu można podłączyć do systemu informatycznego klienta i systemów zarządzania flotą. Kierowca dysponuje innowacyjnym systemem kamer bocznych, kamerą cofania i lusterkami bocznymi z ekranem LCD, które zintegrowane są ze słupkiem bocznym.

Samochód zadebiutował podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko Ekozakopane 2018. Pierwsze zamówienia będzie można składać od września

Czy podoba Ci się projekt Elimen E-VN1?
Więcej o:
Komentarze (12)
Elimen E-VN1 - kolejny samochód elektryczny z Polski
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kacperkajak

    Oceniono 8 razy 4

    „Producent podaje, że koszt przejechania kilometra wynosi 7 zł” - No to prawdziwa okazja. Poprawcie bo aż w oczy kłuje

  • plastikpiokio

    Oceniono 3 razy 3

    kolejny piszecie a poprzedni to chyba tylko melex ?????

  • proxi_33

    Oceniono 1 raz 1

    Świetny jest - jaki sprytny i zgrabny. No do miasta idealny. Elektryki naprawde jak widac maja teraz swoj czas i bardzo dobrze - na szczescie i ingrastruktura z reki greenway'a tez idzie do przodu, wiec i z ladowaniem problemow juz nie powinno byc. Za kilka lat pewnie i ceny sie ureguluja, wiec moze wreszcie rewolucja dotknie nas z kazdej strony

  • japka_putina

    Oceniono 3 razy 1

    To może być całkiem przydatny samochodzik do rozwożenia mniejszych ładunków w centrach miast. Takie trochę większe elektryczne Piaggio Ape. Bez hałasu, bez smrodu, bez tarasowania przejazdu. Jak widać, prywatny biznes znajdzie sobie lukę tam, gdzie ona rzeczywiście jest. Państwo zamiast szukać rynkowej niszy, zapisze ją w ustawie i nakazowo-rozdzielczo samo sobie sprzeda to, co krewni i znajomi królika spłodzą w swoich lotnych umysłach - cokolwiek by to nie było.

  • justas32

    Oceniono 2 razy 0

    Cena - pewnie 120.000 zł. Szybkość - pewnie ze 60 km/h. Normy bezpieczeństwa - żadne. No super po prostu ...

  • remo29

    0

    Wygląda jak auto amerykańskiego mleczarza. Czy to pierwszy z tego miliona aut Morawieckiego?

  • justas32

    Oceniono 2 razy 0

    Błagam - jak się czegoś nie potrafi, to nie powinno się tego robić ...

  • Gość: wc

    Oceniono 4 razy 0

    koszt przejechania kilometra wynosi 7 zł
    POprawcie to w agorze bo razi wasz błąd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX