Honda zapowiada sportowego elektryka. Może być ciekawie

Honda to kolejny producent, który stawia na samochody elektryczne. We Frankfurcie Japończycy pokazali elektrycznego mieszczucha, teraz czas na sportowy model.

Salon Samochodowy w Tokio startuje dokładnie 25 października. Trochę wcześniej powinniśmy zobaczyć nowy pojazd koncepcyjny Hondy. Na razie Japończycy pokazali nam pierwsze zdjęcie-teaser.

Z krótkiej zapowiedzi możemy się dowiedzieć, że to projekt kompaktowego, elektrycznego samochodu, który ma dostarczać radość i emocje z jazdy. Na pokładzie konceptu Honda będzie eksperymentować nie tylko z wydajnymi silnikami elektrycznymi w sportowej specyfikacji, ale także sztuczną inteligencją w systemach bezpieczeństwa i zaawansowanym systemie autonomicznej jazdy. Na razie nie znamy żadnych szczegółów technicznych i muszą nam wystarczyć te ogólniki.

Możemy się jednak spodziewać, że japońscy projektanci przygotują wyjątkowe auto. Niedawno, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Honda zaskoczyła wszystkich wizją elektrycznego miejskiego auta. Pod kryptonimem Urban EV Concept krył się bardzo ciekawy maluch, który retrostylistyką nawiązywał do wielu lubianych aut z przeszłości.

Honda Urban EV ConceptHonda Urban EV Concept fot. Honda

Najbardziej interesującym faktem na temat modelu Urban EV Concept jest to, że trafi niebawem do produkcji. Nie znamy dokładnej daty premiery, ale japoński producent zastrzega, że może to być już za dwa lata. Ciekawe, czy także w przypadku sportowego elektryka Honda zapowie tak szybką premierę. Czekamy!

Więcej o:
Komentarze (6)
Elektryczna Honda - zdjęcia, zasięg, osiągi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hasztag

    Oceniono 2 razy 0

    może być ciekawie, ale ja i tak choruję na civica który stoi w hajmigu ostatnio. polski salon no i 3 letni

  • Gość: SKF

    Oceniono 2 razy 0

    Male elektryki nie maja sensu. Zakladajac 100% odzysk energii kinetycznej przy hamowaniu zuzycie energii zalezy od oporow toczenia i aerodynamicznego. Na opory aerodynamiczne najwiekszy wplyw ma wspolczynnik Cx i powierzchnia przekroju poprzecznego. Opory toczenia sa zalezne od masy, ale przy wiekszych prekosciach sa zdominowane przez opor aerodynamiczny. Wobec tego, jesli juz mamy baterie pozwalajaca na znaczny zasiego, to lepiej zrobic wiekszy samochod. Dodatkowo, to co ogranicza moc w samochodach elektrycznych to gestosc mocy baterii. Wobec tego, duza bateria automatycznie pozwala na osiaganie wysokiej mocy. W takiej sytuacji, robienie elektrycznych miejskich maluchow jest troche nielogiczne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX