Tak będzie wyglądał polski samochód elektryczny. Znamy 9 finalistów

Do ścisłego finału na nadwozie polskiego "małego miejskiego auta elektrycznego" dostało się 9 projektów. Czy któreś z tych aut zrewolucjonizuje polskie drogi? Zobaczcie sami.

Pierwszy etap konkursu na polski samochód elektryczny odbił się szerokim echem w mediach i polskim Internecie. Wszystko przez wątpliwą jakość zgłoszonych prac. Znakomita większość z nich wyglądała jak zrobiona po godzinach w Paincie przez grafika-amatora. ElectroMobility Poland jednak się nie zraziło i z ponad 100 przesłanych propozycji wyłoniła właśnie finałową dziewiątkę. W naszej galerii znajdziecie wszystkie auta, które trafiły do dalszego etapu.

- Szukamy małego miejskiego auta elektrycznego, wpisanego w ogólnoświatowe trendy miasta przyszłości. Chcemy, żeby był bezpieczny, wygodny i przyjazny w użytkowaniu oraz łatwy do zaparkowania. Oczywiście ma być także ekonomiczny – mówi Maciej Kość, prezes firmy.

Ambicje ElectroMobility Poland są bardzo duże. Za spółką stoją polskie koncerny energetyczne: Enea, Energa, Tauron oraz PGE. Aktualnie obserwujemy pierwszy etap prac nad budową polskiego elektryka. Do 12 września z 9 finalistów zostanie wyłonionych 5 projektów, na bazie, których powstaną jeżdżące prototypy. W trzecim etapie (ok. 2018 r.) zostaną wybrane najlepsze z nich. Te mają uzyskać homologację i trafić do krótkoseryjnej produkcji (do 100 sztuk). W ostatnim, czwartym, etapie po serii drogowych testów wybrany zostanie zwycięzca.

Macie swojego faworyta?

Czy Twoim zdaniem polskie "małe miejskie auto elektryczne, wpisane w ogólnoświatowe trendy miasta przyszłości" ma sens?
Więcej o:
Komentarze (61)
Tak będzie wyglądał polski samochód elektryczny. Znamy 9 finalistów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: g

    Oceniono 35 razy 19

    Moim zdaniem zaczynanie od wyglądu to zaczynanie od dupy strony!!!Najpierw niech opracują podzespoły, ogólną koncepcje karoserii i na tej podstawie na końcu, niech ogłoszą konkurs na pas przedni i tylni, i niech to będzie tylko inspiracja poprawiona o dane takie jak aerodynamika i lampy tak żeby miały homologacje.

    Tyle mam do powiedzenia o tej szopce, oni k* nie potrafiliby zbudować dobrej hulajnogi, a co dopiero dobrego samochodu. Dla mnie to jak już wspominałem szopka, nie chęć zbudowania czegoś co ma sens.

  • sselrats

    Oceniono 26 razy 16

    Bez znaczenia. Komisja kwalifikacyjna wynagrodzenia pobrala. O to tylko chodzilo.

  • grenlandzki-opos

    Oceniono 17 razy 11

    Curie będzie jeździć tyko prosto? Bo kół toto raczej nie skręci...
    A prześwit taki, że próg może być ostatnią przeszkodą.
    Ok, no to podniesiemy zawieszenie o kilka oczek... ale wtedy środek koła trafi w najwęższe miejsce nakola...

    Nieważne, ważne że mamy już projekt.

  • Gość: GOść

    Oceniono 7 razy 5

    Moim zdaniem Curie wygląda najlepiej

  • jareal

    Oceniono 6 razy 4

    Polski narodowy samochód miejski urwie zawieszenie na pierwszym z brzegu progu zwalniającym. Z tym, że najpierw musi powstać, bo na papierze wszystko można narysować.

  • Gość: zbik

    Oceniono 18 razy 4

    auto narodowe, centralny lotniczy port narodowy, centralny narodowy dworzec kolejowy, narodowy Morawiecki i narodowe rzyganie!

  • Gość: Seba

    Oceniono 3 razy 3

    Dlaczego większość tak marudzi, ludzie dajcie szansę. Polska myśl technologiczna jest dobra, mamy bardzo dobrych inżynierów, trochę wiary Panowie...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX