Volvo przejęło Polestar w 2015 roku. Ekipa zajmowała się do tej pory podnoszeniem mocy w seryjnych modelach szwedzkiego producenta oraz delikatnymi przeróbkami stylistycznymi. Teraz marka będzie pracować nad autami elektrycznymi, które będą sprzedawane na wszystkich rynkach.
Dotychczasowy wiceprezes Volvo odpowiedzialny za design, Thomas Ingenlath, będzie dyrektorem zarządzającym Polestar. Z kolei Jonathan Goodman, wiceprezes ds. komunikacji w Volvo, będzie dyrektorem operacyjnym w nowej organizacji.
Pierwsze wzmianki na temat wydzielenia marki Polestar pojawiły się już na salonie motoryzacyjnym w Genewie, gdzie przedstawiciele Volvo opowiadali o możliwościach rozwoju szwedzkiej marki oraz zaangażowania Polestar w prace nad autami z napędem hybrydowym i elektrycznym.
Na razie niewiadomo zbyt wiele na temat projektów marki Polestar, ale według założeń producenta będą to samochody konkurujące z modelami Tesli czy Mercedesa AMG. Zatem możemy się spodziewać normalnych, miejskich aut, a także emocjonujących supersamochodów. Na początek kluczowymi rynkami dla Polestar będą Chiny i USA, ale szwedzka marka nie zamierza ignorować potrzeb europejskich odbiorców.