Volkswagen Crafter | Wersja elektryczna w planach

Koncern z Wolfsburga powoli przestawia moce produkcyjne z silników wysokoprężnych na napęd elektryczny. Dotyczy to również samochodów użytkowych. Już niebawem zobaczymy na ulicach Craftera napędzanego prądem

Taki ruch nie powinien być zaskoczeniem, ponieważ Volkswagen zaprezentował w zeszłym roku na targach w Hanowerze koncepcyjny model "e-Crafter". Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapewniali, że projekt jest na etapie przedprodukcyjnym, a jego premiera odbędzie się właśnie w tym roku.

Wszystko wskazuje na to, że Volkswagen dotrzyma słowa i elektryczny Crafter szybko pojawi się na ulicach. Jakiś czas temu koncern zarezerwował znaki towarowe dla nazw: Allsider, Duo Motion oraz Twin Motion. Przynajmniej dwie z nich odnoszą się do rodzaju napędu. Prawdopodobnie chodzi o wersję hybrydową i hybrydową typu plug-in.

W wersji produkcyjnej samochód otrzyma nazwę E-Transporter. Pod maską konceptu zamontowano silnik o mocy 134 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W podłodze przestrzeni podłogowej skrywa się akumulator litowo-jonowy o pojemności 43 kWh, który zapewnia 200 km jazdy, ale inżynierowie pracują nad zwiększeniem zasięgu do 400 km. W ciągu 45 minut będzie można naładować akumulatory do poziomu 80 proc.

Przedstawiciele niemieckiego producenta zapowiadają, że pierwsze egzemplarze elektrycznego Craftera trafią w ręce klientów jeszcze w tym roku. 

Więcej o:
Komentarze (16)
Volkswagen Crafter | Wersja elektryczna w planach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 9 razy 5

    200km jazdy według testów VW to ile realnie???

  • antoniferdynand

    Oceniono 4 razy 4

    Bardzo podobny do e-Ursusa z Lublina zarówno. Można się wręcz pomylić!

  • Gość: klm

    Oceniono 9 razy 3

    w zimie zasięg kilkadziesiąt kilometrów...

  • olek_k11

    Oceniono 13 razy 1

    Tylko w Polsce nie będzie napędzany energią z wiatraków a z miału węglowego przy okazji zasilając tonami CO2 atmosferę. Ponieważ przy produkcji energii elektrycznej wydziela się około 800 kg CO2/1 MWh to ten Crafter będzie odpowiedzialny za emisję 16 kg CO2 na 100 km czyli praktycznie tyle samo co napędzany silnikiem 2,0 TDi o mocy 140 KM ( 143 g/1 km ). Mowa o ekologii i autach na prąd w PL to kolejna ściema.

  • smd48

    Oceniono 2 razy 0

    Możnaby się tym chwalić gdyby to był polski samochód, ale montować samochody potrafia też roboty, a być może także pawiany?

  • Gość: Bb

    Oceniono 11 razy -3

    Przecież to najładniejsze wnętrze w klasie.siedziałem w każdym aucie tego segmentu (łącznie z tym nowym crafterem, który był dostępny u dilera całe kilka dni) i żaden inny się do niego nie umywa. Takie wnętrze mogłaby mieć niejedna osobiwka. Porownajcie go do daily czy boxera itp.to jest przepaść pod względem ergonomii.

  • Gość: jas

    Oceniono 10 razy -8

    nawert nie chce wiedziec do kogo należy to wnetzre
    plastik germanfantastik

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX