Trzy podejścia do SUV-ów, czyli EcoSport, Kuga i Edge

Europa oszalała na punkcie SUV-ów i crossoverów, a mało która marka ma tak rozbudowaną, różnorodną i dopełniającą się ofertę, jak Ford. Każdy z trzech SUV-ów, EcoSport, Kuga i Edge, celują w innych klientów.

Po pierwsze, Ford Kuga - kompaktowy SUV

Bestsellerowy Ford Kuga to zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny SUV Forda w Polsce. I nie powinno to nikogo dziwić - Polacy, podobnie jak większość Europejczyków, najbardziej lubią samochody o właśnie tych rozmiarach. Rankingi sprzedaży nad Wisłą wciąż zdominowane są przez kompakty. Do klasycznych aut tego typu, jak np. Focus, niedawno dołączyły SUV-y.

Ford Kuga z długością ok. 4,5 m idealnie wpisuje się w ten segment.

Ford Kuga ST-LineFord Kuga ST-Line fot. Ford

Kierowcy w kompaktach cenią sobie przede wszystkim wszechstronność. Są na tyle małe, by wciąż zachować zwinność na ciasnych miejskich uliczkach i zatłoczonych parkingach i na tyle duże, żeby pomieścić cała rodzinę wraz z bagażami. Ford Kuga ma 2 690 mm rozstawu osi, co gwarantuje przestronną tylną kanapę, gdzie wygodnie usiąść mogą nie tylko dzieci. Z kolei bagażnik pomieści 456 l. Wystarczająco na duże zakupy czy rodzinny wypad na urlop. A jeżeli będziemy musieli przewieźć coś większego, to po złożeniu siedzeń bagażnik urośnie do 1 653 l.

W Fordzie Kudze znajdziemy także wiele ciekawych pozycji na liście wyposażenia oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.

Wszechstronność Forda Kugi widzimy także po zajrzeniu w ofertę silnikową. Mamy tu i wersje z napędem na przód oraz te z bardzo dobrze dającym sobie radę w terenie napędem AWD. Jest skrzynia ręczna i automatyczna. Mamy też do wyboru po kilka silników benzynowych, ale i też wysokoprężnych, dla kierowców którzy często jeżdżą w trasę. Moc waha się od 120 KM (1.5 EcoBoost lub 1.5 TDCi) aż do 180 KM w 2.0 TDCi i topową jednostkę 2.0 EcoBoost 230 KM.

Europejscy kierowcy lubią wybór.

Zobacz wideo

Po drugie, Ford EcoSport, bo małe SUV-y do najdynamiczniej rozwijający się segment na rynku

W Polsce Forda EcoSport wciąż można uznawać za rynkową nowość. Mały SUV dopiero buduje swoją pozycję nad Wisłą. Jednak Ford EcoSport to jeden z najpopularniejszych SUV-ów tych rozmiarów na zachodzie Europy. To propozycja dla kierowców, którzy jeżdżą głównie po mieście, ale czasem lubią albo muszą zapuścić się na trudniejsze drogi.

EcoSport mierzy 4096 mm długości, 2057 mm szerokości, 1653 mm wysokości i 2519 mm rozstawu osi.

Ford EcoSport 2017Ford EcoSport 2017 fot. Ford

Projekt wnętrza dobrze znamy z innych modeli Forda. Bagażnik crossovera pomieści 334 l. Z ważnych nowości, jakie przyniosła najnowsza generacja bestsellera, trzeba wymienić chwalony system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto, 4,2-calowy kolorowy ekran pomiędzy zegarami i zestaw audio przygotowany przez B&O PLAY, markę należącą do Bang&Olufsen.

EcoSport jest też wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa, które dobrze znamy z innych aut producenta. Pod względem wyposażenia w nowoczesne systemy EcoSport to lider segmentu SUV-ów B.

Wystarczy tu wymienić tylko zaawansowane systemy zwiększające kontrolę nad hamowaniem, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku, kamerę cofania, czujniki parkowania, tempomat, czy układ ułatwiający ruszanie z miejsca na wzniesieniach

Ford EcoSport 2017Ford EcoSport 2017 fot Ford

Pod maską Forda EcoSport może pracować nowy silnik diesla Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik zapewnia moc maksymalną 125 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, przy średnim zużyciu paliwa 4,4-4,7 l/100 km.

W segmencie zdarza się to rzadko, ale EcoSport z dieslem może być wyposażony w inteligentny napęd wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive. Monitoruje on przyczepność kół samochodu do nawierzchni drogi i może zmienić rozkład momentu napędowego na osie do 50/50 na przednie i tylne koła w ciągu mniej niż 20 milisekund. Zapewnia w ten sposób większe bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na śliskich drogach.

Dla zwolenników silników benzynowych w ofercie dostępny jest chwalony EcoBoost o pojemności 1,0 litra w wersjach 100 KM,125 KM oraz 140 KM. Jeżeli ktoś szuka słabszego diesla, to w ofercie jest jeszcze silnik o mocy 100 KM.

Ford EcoSport 2017Ford EcoSport 2017 fot Ford

Po trzecie, Ford Edge, bo każda marka potrzebuje okrętu flagowego

Ford ma więc w Europie kompaktową Kugę i małego EcoSporta. Potrzebował jeszcze jednego, znacznie większego SUV-a. Swój imponujący okręt flagowy ściągnął więc zza Oceanu. To pełnoprawny duży SUV o długości 4 834 mm, z kabiną pasażerską, jak w limuzynie (2 849 mm rozstawu osi) i ogromnym bagażnikiem, który pomieści aż 602 l.

Nowy Ford Edge, który właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce, jest określany mianem "najbardziej zaawansowanego SUV-a w historii marki", dzięki bogatemu wyposażeniu w zakresie systemów asystujących kierowcy oraz bogatszego wyposażenia dla wersji Titanium, ST-Line oraz Vignale.

Najnowsza odsłona ma pod maską 2-litrowy silnik wysokoprężny biturbo EcoBlue. Jednostka składająca się z 4 cylindrów rozwija w najwyższej odmianie 238 KM maksymalnej mocy. Silnik połączono z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów oraz inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła.

Oprócz tego Ford oferuje w Polsce jeszcze silnik 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM.

Odświeżona wersja oferuje adaptacyjny tempomat z systemem Stop&Go, który potrafi zatrzymać samochód i samodzielnie ruszyć - pod warunkiem, że postój nie potrwa dłużej niż trzy sekundy. Tempomat potrafi utrzymać samochód w pasie ruchu do prędkości 200 km/h.

Z kolei system Evasive Steering Assist przyda w mieście i podczas szybkiej jazdy na autostradzie. Wykorzystuje radar wraz z kamerą, które potrafią wykrywać inne pojazdy i wykonać manewr omijający przeszkodę.

Na liście systemów bezpieczeństwa w nowym Fordzie Edge znajdziemy: Adaptive Front Lighting System, Blind Spot Information System, Glare-Free High Beam, Intelligent Speed Limiter, Lane Keeping Alert, Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection oraz Traffic Sign Recognition.

W kabinie umieszczono system multimedialny Ford SYNC3 z możliwością bezprzewodowego ładowania, opcjonalnym systemem audio B&O z 12 głośnikami, cyfrowym kokpitem oraz wieloma innymi rozwiązaniami.

Ford ma nie tylko SUV-y

Ford wychodzi także naprzeciw kierowcom, którzy szukają na rynku modnie wyglądającego i dobrze radzącego sobie w terenie samochodu, ale niekoniecznie interesuje ich SUV. Z myślą o takich klientach Ford ma w swojej ofercie wersje Active. Wyróżniają się one stylistycznymi dodatkami, bogatym wyposażeniem w standardzie, wyjątkową tapicerką we wnętrzu i, co w takiej odmianie bardzo ważne, także większym prześwitem. W Polsce znajdziemy trzy crossovery Forda:

  • Ford Ka+ Active,
  • Ford Fiesta Active,
  • Ford Focus Active.

Ford Focus ActiveFord Focus Active fot. Ford

Partnerem materiału jest Ford.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.