Gokart na prąd - elektryczne MINI nie musi być drogie

Redakcja
14.11.2018 15:19
A A A
MINI Coopera SE Electric

MINI Coopera SE Electric (MINI)

autor
open-image
Legenda, której historia sięga sześciu dekad, doczekała się wersji elektrycznej. To nowy, bardzo emocjonujący rozdział w błyskotliwej karierze MINI. Auto zachowało praktyczność odmiany spalinowej i może pochwalić się osiągami niemal na poziomie Cooper S. Obok tego auta nie można przejść obojętnie.
    • Produkcja już ruszyła

      Produkcja elektrycznego MINI ruszyła w listopadzie 2019. Auto powstaje w brytyjskich zakładach koncernu i lada dzień trafi do polskich klientów. Masa trzydrzwiowego hatchbacka wzrosła zaledwie o 145 kilogramów względem odmiany spalinowej z automatyczną skrzynią. Akumulatory ustawiono w kształcie litery T, dzięki czemu udało się maksymalnie wykorzystać potencjał płyty podłogowej i nie ograniczać pierwotnej funkcjonalności. Bagażnik ma 211 litrów.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Szeroka możliwość personalizacji

      MINI nie straciło na wyrazistości. Karoseria zyskała akcenty w kontrastującym z lakierem kolorze Energetic Yellow, a felgi unikatowy, aerodynamiczny, asymetryczny wzór. Do wybory są cztery rodzaje 17-calowych obręczy. Dodatkowo, w przednich reflektorach zadomowiły się w LED-owe światła adaptacyjne z technologią matrycową, a w tylne klosze wkomponowano diody układające się w brytyjską flagę. Efekt po zmroku robi piorunujące wrażenie.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Cyfryzacja wnętrza

      MINI idzie z duchem czasu i równie nowocześnie przedstawia się jego wnętrze. Nowość stanowi wirtualny zestaw wskaźników z kolorowym ekranem o przekątnej 5,5 cala. Ma zmienną szatę graficzną i cechuje się wysokim nasyceniem kolorów. Centralny ekran ma 8,8 cala, obsługuje kamerę cofania, nawigację analizującą natężenie ruchu, a także wydajny system audio. Multimedialny kombajn można połączyć z aplikacją w smartfonie i czerpać szereg informacji.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Potężna moc zielonego napędu

      MINI dysponuje akumulatorami o pojemności 32,6 kWh. Ustawiono je w kształcie litery T pod podłogą, wykorzystując w tym celu szereg zakamarków. Między innymi przestrzeń po zbiorniku paliwa. Prześwit zwiększono o 18 mm, ale zwiększono rozstaw kół, dzięki czemu środek ciężkości jest wyjątkowo nisko. Auto nie ma sprzęgła i zapewnia świetne osiągi. Przyspiesza do pierwszej setki w 7,3 sekundy. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od startu.
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Rekuperacja i szybkie ładowanie

      Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy. W zielonym ogranicza energię przekazywaną do klimatyzacji, ogrzewania kabiny i siedzeń. Stopień rekuperacji można regulować, co wpływa na dynamikę i styl jazdy. MINI można „tankować” w domu, a także na stacjach szybkiego ładowania. Korzystając z ładowarek o mocy 50 kW (CCS), zaledwie w 35 minut uzupełnimy energię do 80 procent. Wallbox wydłuży ten proces do 2,5 godziny. Zasięg wynosi 232 km (norma WLTP).
      SPRAWDŹ CENĘ
    • Już można zamawiać

      Nowy rozdział w historii MINI przedstawia się elektryzująco. Auto wygląda nowocześnie i wyprzedza aktualne trendy modowe. Do tego jest świetnie wycenione i pozwala na swobodną personalizację, dzięki czemu trudno będzie spotkać podobny egzemplarz na drodze. Przekonuje też funkcjonalnością i bogactwem standardowego wyposażenia. Mocny silnik sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również trasie. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.
      SPRAWDŹ CENĘ
autor

*** ***

Prezentowane powyżej treści i produkty są niezależnym wyborem redakcji serwisu. W powyższym tekście umieszczone zostały linki promocyjne naszych Partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność.